سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

کارگردان «های پاور» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«ارتش» به این نتیجه رسید «سینما» بهترین مدیوم است که می‌تواند «اثر فرهنگی» به جا بگذارد/ حضور فعال ارتش در تولیدات سینمایی انرژی بخش است

هادی محمدپور در نشست خبری فیلم سینمایی هایپاور

سینماپرس: هادی محمدپور کارگردان سینما در آستانه روز ارتش گفت: ارتش مدتی از تولید فاصله گرفت و تولید «های پاور» جرقه مجددی برای فعالیت ارتش در حوزه سینما بود.

کارگردان فیلم سینمایی «های پاور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با توجه به اینکه الآن سینمای ما را نسل جدید دنبال می کنند از نظر دوستان نظامی ارائه عملکرد حال حاضر ارتش و به طور کل نیروهای مسلح سخت است چرا که در مورد بسیاری از وقایع و شخصیت ها نمی توان حرفی زد؛ به همین علت بهترین بازه زمانی برای تولیدات سینمایی دوران دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: البته پیش از این فیلم های پر سر و صدایی مانند «کانی مانگا» و «عقاب ها» و «حمله به اچ ۳» و با حمایت ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید شده و حتی در یک بازه زمانی سریال پر مخاطب «شوق پرواز» نیز برای پخش تلویزیونی تولید شد اما ارتش مدتی از تولید فاصله گرفت و تولید «های پاور» جرقه مجددی برای فعالیت ارتش در حوزه سینما بود.

این کارشناس سینمایی ارتش خاطرنشان کرد: بنده خودم علاوه بر کارگردان بودن، نظامی هم هستم و شاهدم که مسئولان فرهنگی و هنری ارتش جمهوری اسلامی ایران نشست های متعددی برای فعالیت های سینمایی برگزار کردند و انصافا پیشرفت خوبی هم در این زمینه داشتند.

محمدپور سپس با بیان اینکه حضور فعال ارتش در تولیدات سینمایی انرژی بخش است متذکر شد: خوشبختانه هر نیرویی از ارتش اعم از دریایی و زمینی و هوایی تصمیم گرفتند سالی یک فیلم سینمایی از عملکرد خود ارائه دهند که این فیلم ها می تواند در خصوص وقایع و شخصیت های دوران دفاع مقدس یا عملیات های زمان حال شان باشد.

محمدپور متذکر شد: الآن همه این موضوع را متوجه شدند که هیچ خروجی بهتر از سینما برای یک کار فرهنگی نیست. مثلا کتاب به صورت انبوه چاپ می شود اما سینما بیانش نوع خاص خود را دارد و در جامعه بهتر جواب می گیرد.

این فیلمساز و کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی ارتش یک معاونت فرهنگی تشکیل شده؛ دوستان فرهنگی ارتش به این نتیجه رسیدند سینما بهترین مدیوم است که می تواند اثر فرهنگی به جا بگذارد. لحظه به لحظه حرکت های فرهنگی توسط فرمانده ارتش رصد می شود و ایشان تأکید دارند که فلان کار سینمایی چه شد یا سرانجام فلان فیلمنامه به کجا ختم شد.

وی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: پارسال فیلم «آسمان غرب» با حمایت ارتش ساخته شد. به لحاظ رسالتی که ارتش داشت برای این فیلم سنگ تمام گذاشته شد و بیشتر از بودجه خود فیلم هزینه کرد تا هیچ کمبود و کاستی در اثر احساس نشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.