سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

با حکم «رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی»؛

عضو تیم معلوم‌الحال «برجام» به عضویت شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی درآمد

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در حکمی علی‌اکبر صالحی را به عنوان عضو شورای عالی علمی این مرکز منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، علی‌اکبر صالحی معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم، وزیر اسبق امور خارجه و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، در حکمی از سوی کاظم موسوی بجنوردی رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، به عضویت شورای عالی علمی این مؤسسه دانشنامه‌نگاری منصوب شد.

در متن حکم کاظم موسوی بجنوردی خطاب به او آمده است: «با توجه به برخورداری شما از تجربه‌های تحسین‌برانگیز پژوهشی، به موجب این ابلاغ، عضویت جناب‌عالی در شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) اعلام می‌شود.

از خداوند متعال توفیق بیشتر شما را مسألت دارم.»

علی‌اکبر صالحی سیاستمدار، دیپلمات، فیزیکدان هسته‌ای و مدرس دانشگاه است که از سال‌ ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ در دولت دهم و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ‌عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران فعّالیت می‌کرد.

وی دانش‌آموخته دانشگاه آمریکایی بیروت و مؤسسه فناوری ماساچوست در رشته‌های فیزیک هسته‌ای و مهندسی هسته‌ای است. و مدرس مهندسی انرژی در دانشگاه صنعتی شریف است و به مدت دو دوره رئیس دانشگاه صنعتی شریف بود. صالحی همچنین ریاست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی را در قزوین برعهده داشته ‌است.

صالحی در دولت دهم عضو ارشد تیم تنظیم کننده برجام بود که در سال به خاطر فعالیت خود مشمول اخذ سکه‌های معروف بهار آزادی گردید و همزمان با حضور دولت سیزدهم و از شهریور سال ۱۴۰۰ به ‌عنوان معاون پژوهشی و قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم ایران مشغول به کار است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.