شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹

کارگردان «رقص فراموشی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

می‌خواهیم مخاطبان نمایش‌مان به این نتیجه برسند که باید چرخه تکراری مرور خاطرات تلخ گذشته را بشکنند و با امید به فردا نگاه کنند

نیاز اسماعیل پور

سینماپرس: نیاز اسماعیل پور کارگردان نمایش «رقص فراموشی» که این روزها در عمارت ارغوان روی صحنه است گفت: «رقص فراموشی» می خواهد به مخاطبان خود پیشنهاد کند که بهتر است برای رسیدن به حالی خوش و فردایی بهتر گذشته ها را فراموش کنند .

نویسنده نمایش های «عمارت قجری» و «بی صورت فلکی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قصه نمایش «رقص فراموشی» درباره زن و مردی است که درگیر گذشته شان هستند؛ آن ها دوران کودکی شان در جنگ گذشته و روزگار سختی در آن ایام داشتند و نه توانسته اند کودکی کنند و نه نوجوانی و جوانی داشته اند! این زن و مرد اینک در آستانه میانسالی با چالش ها و درگیری های ذهنی زیادی روبرو شده اند و همین باعث شده تا رابطه شان نیز مخدوش شود. این ها تمام مدت مشغول مرور گذشته خود هستند و اصلاً به حال یا آینده توجهی ندارند.

اسماعیل پور سپس با تأکید بر اینکه «رقص فراموشی» می خواهد به مخاطبان خود پیشنهاد کند که بهتر است برای رسیدن به حالی خوش و فردایی بهتر گذشته ها را فراموش کنند اظهار داشت: ما می خواهیم مخاطبان نمایش مان به این نتیجه برسند که باید چرخه تکراری مرور خاطرات تلخ گذشته را بشکنند و با امید به فردا نگاه کنند. تم اصلی نمایش ما بر مبنای فراموشی و فراموش کردن گذشته ها است و با اینکه می دانیم این کار سخت است اما می خواهیم مخاطب مان را با لحظاتی درگیر کنیم که به این موضوع اندیشه کند.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که مخاطب هدف نمایش شما چه گروه سنی هستند خاطرنشان کرد: متولدین دهه های ۶۰ و ۵۰ با «رقص فراموشی» ارتباط خوبی برقرار می کنند؛ البته به صورت تجربی شاهد بودم که سنین پایین تر و حتی دهه هشتادی ها هم با نمایش ارتباط خوبی گرفتند. به هر حال این نمایش از عناصر متفاوتی برای جذب مخاطب بهره می برد که یکی از آن ها پرفورمنس و حرکت است. همچنین ما موسیقی را به گونه ای انتخاب کردیم که به فضای آن دوره نزدیک باشد و از نظر محتوایی به عصیانی که سرکوب شده است اشاره کند.

وی در خصوص میزان استقبال از این اثر نمایشی متذکر شد: شخصاً انتظار داشتم افراد بیشتری از نمایش ما استقبال کنند اما خوشحالم که مخاطبان نمایش آن را پسندیده اند و در واقع کسانی که تاکنون به تماشای اثر ما نشسته اند ناراضی از سالن خارج نشده اند.

اسماعیل پور در خصوص بازیگران این اثر گفت: بازیگران ما از افراد دوره دیده کارنامه هستند؛ پرفورمر ما کار اصلی اش این است البته در این نمایش در قامت یک بازیگر پرفورمر ظاهر شده و خوش درخشیده است.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان این نمایش آمده است: زن و مردی پس از سالها آشنایی در کافه‌ای که پاتوق همیشگی آنهاست درباره‌ی رابطه‌شان با یکدیگر دچار تردید می شوند و... «رقص فراموشی» از ۱۶ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت در سالن شماره دو عمارت ارغوان روی صحنه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.