چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷

استاد «محسن روزبهانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«صندوق اعتباری هنر» کار چندانی برای هنرمندان انجام نداده و هدف و اثرگذاری‌اش اصلاً مشخص نیست

محسن روزبهانی

سینماپرس: محسن روزبهانی طراح جلوه های ویژه سینما با انتقاد نسبت به اقدامات نامتعارف اخیر مسئولان صندوق اعتباری هنر گفت: هزینه های تشریفات و ساختمان صندوق اعتباری هنر نیز بسیار بالا است. بی تردید باید این هزینه ها کاهش پیدا کند و از تشریفات این نهاد کم شود تا بتواند کمک های بیشتری دست هنرمندان را بگیرد.

طراح جلوه های ویژه فیلم های سینمایی «به وقت شام» و «تنگه ابوقریب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دولت مرتب می گوید پول نداریم! ارشاد می گوید پول نداریم! اگر پولی در بساط نیست تا به هنرمندان کمک شود اصلاً چرا صندوق اعتباری هنر تأسیس شد؟ اگر این نهاد برای کمک به وضعیت معیشتی و رفاهی و زندگی هنرمندان است این کمک کجا است که ما نشانی از آن را در زندگی های مان نمی بینیم؟

وی سپس با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان این نهاد مبنی بر پاسخگویی به تماس های تلفنی اعضا تصریح کرد: وقتی پاسخ تلفنی از نظر مسئولان این نهاد دستاورد قلمداد می شود به آن معنی است که این نهاد هیچ کاری برای اعضای خود انجام نداده که این اتفاق را بسیار مهم می داند. بدیهی است اگر این نهاد برای اعضای خود کاری کرده باشد پاسخگو بودن به تلفن اعضا را به عنوان دستاوردش رسانه ای نمی کند!

برنده ۱۱ سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: به جای اینکه بساط فروش کالا به راه بیفتد مسئولان این نهاد می توانستند بن خرید از فروشگاه های زنجیره ای را به صورت رایگان در اختیار اعضا بگذارند. به علاوه آنکه هنوز به برخی افراد که پول خرید این اقلام را پرداخت کرده اند کالایی اعطا نشده است که خود ما هم از جمله این افراد هستیم.

این سینماگر برجسته در بخش دیگری از این گفتگو با طرح این پرسش که چرا باید به اسم هنرمندان بودجه های دریافتی این نهاد خرج پرسنل و تشریفات و ساختمان خودشان شود؟ متذکر شد: الآن شما ببینید چند پرسنل در این نهاد حقوق می گیرند. در واقع پولی که آن ها می گیرند پولی است که باید صرف رفاه و معیشت هنرمندان شود.

وی تأکید کرد: هزینه های تشریفات و ساختمان صندوق اعتباری هنر نیز بسیار بالا است. بی تردید باید این هزینه ها کاهش پیدا کند و از تشریفات این نهاد کم شود تا بتواند کمک های بیشتری دست هنرمندان را بگیرد.

روزبهانی در خاتمه این گفتگو افزود: من متأسفم که باید در کل بگویم این نهاد کار چندانی برای هنرمندان انجام نداده و هدف و اثرگذاری اش اصلاً مشخص نیست. متأسفانه مسئولان ما هم در اغلب حوزه ها عادت ندارند پاسخ درستی به پرسش ها بدهند اما امیدواریم مسئولان صندوق بگویند هدف از تأسیس این نهاد چه بوده و چرا خبری از به ثمر رسیدن این اهداف در زندگی ما هنرمندان دیده نمی شود؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.