سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹

آیین پاسداشت «سعید امیرسلیمانی» برگزار شد؛

ایرج راد: «امیرسلیمانی» کارهای ارزنده و اثرگذاری از خودش باقی گذاشته تا بتواند خدمت گذاری در زمینه فرهنگ و هنر این سرزمین باشد

سعید امیر سلیمانی

سینماپرس: مراسم پاسداشت سعید امیرسلیمانی، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان همزمان با رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» به همت شبکه مستند در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آیین پاسداشت سعید امیرسلیمانی، هنرمند پیشکسوت کشورمان و رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» تولید جدید شبکه مستند برگزار شد.

این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل توکلی تولید شده است و در فرهنگسرای ارسباران از این مستند رونمایی شد.

ایرج راد، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با تشکر و قدردانی از همسر سعید امیرسلیمانی عنوان کرد: همسر سعید امیرسلیمانی این بار عظیم را به دوش کشید تا او بتواند روی صحنه تئاتر و جلوی دوربین تلویزیون برود. او کارهای ارزنده و اثرگذاری از خودش باقی گذاشته تا بتواند خدمت گذاری در زمینه فرهنگ و هنر این سرزمین باشد.

ایرج راد با نقل خاطره‌ای از هم بازی شدن با امیرسلیمانی گفت: اولین که باری بر روی صحنه رفتم و از نزدیک با ایشان آشنا شدم به سال‌های ۱۳۵۴ یا ۱۳۵۵ برمی‌گردد که اولین اجرا و نمایشی بود به نام «حادثه در ویشی» نوشته آرتور میلر که در سالن انجمن ایران و آمریکا بر روی صحنه رفت. به خاطر دارم با سعید امیرسلیمانی حتی در زمان جنگ در طبقه سوم اداره تئاتر لباس تمرین پوشیده بودیم و ایشان به خاطر عشق و علاقه‌ای که به تئاتر داشتند هر روز در آنجا حاضر بودند و تمرین می‌کردند.

در این مراسم سپند امیرسلیمانی، گوهر خیراندیش، مسعود فروتن، رضا بنفشه خواه و احمد درویشعلی پور از این هنرمند پیشکسوت تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه ابوالفضل توکلی، تهیه کننده و کارگردان «دیدار در سنگلج» از روند آشنایی با سعید امیرسلیمانی و چگونگی تهیه این مستند گفت: در اولین تماسی که با استاد امیرسلیمانی داشتم ایشان با خون گرمی بسیاری که دارند از صحبت‌های من به خوبی استقبال کردند و این باعث شد من انرژی بالایی را برای تهیه این مستند داشته باشم.

توکلی از همسر سعید امیرسلیمانی، سپند و کمند، فرزندان این هنرمند و ایرج راد تشکر کرد و گفت: ایشان با وجود کسالتی که داشتند لطف کردند بنده را در تکمیل این مستند همراهی کردند.

در پایان این مراسم با اهدای تندیس شبکه مستند و لوح تقدیر از بیش از نیم قرن فعالیت هنری سعید امیرسلیمانی قدردانی و از مستند «دیدار در سنگلج» رونمایی شد.

«دیدار در سنگلج» تولید جدید شبکه مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی روایتی از سال‌ها فعالیت هنری و اجرای تئاتر در سنگلج است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.