یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۷

محمد هادی کریمی:

"برف روی شیروانی داغ" نسبت به سایر آثارم شخصی تر بود

 نشست فیلم برف روی شیروانی داغ

جلسه نقد و بررسی فیلم "برف روی شیروانی داغ" با حضور عوامل فیلم در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران فرخ نعمتی، آنا نعمتی، خاطره اسدی، امیرحسین آرمان و هنگامه قاضیانی از جمله بازیگران و محمدهادی کریمی کارگردان،بابک اردلان مدیر صدا و علیرضا علویان صداگذار فیلم عوامل حاضر در نشست بودند.

کریمی گفت: "برف روی شیروانی داغ" نسبت به دیگر آثارم شخصی تر و بی ملاحظه تر بود چون حس قلبی من نسبت به دیگر آثارم بر فیلم غالب است.حس شاعرانگی این فیلم را دوست دارم چون همیشه سیر و سلوک شاعران عارف در من شیفتگی ایجاد می کند.

وی افزود: با اینکه برخی براین عقیده اند که آخرین فیلم من از دیگر آثارم ضعیف تر است از آن دفاع می کنم و عقیده دارم این فیلم آنقدر سرپا هست که دلیلی ندارد برای تعریف از آن دیگر فیلم هایم را نقد کنم.

فرخ نعمتی در این نشست عنوان کرد: صدای من یکی از دلایل اصلی انتخابم برای نقش بود و از آنجایی که خودم هم شخصیت استاد را دوست داشتم برای بازی ترغیب شدم.

آنا نعمتی اظهار داشت: فیلم را به مقدسات مان نزدیک می دانم و به نظرم یکی از نکات مثبت فیلم به تصویر کشیدن هوشمندانه وقایع در عین مطرح نکردن صریح آن بود. از اینکه کاراکترهای متفاوتی را تجربه کنم لذت می برم و این فیلم به این خواسته من تحقق بخشید.

همچنین خاطره اسدی عنوان کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم اطمینان داشتم نسبت به سایر کارهای کریمی متفاوت است و من هم سعی کردم نقش را درست همانطور که کارگردان می خواهد بازی کنم.در این بین کنترل نقش توسط کریمی هم در درونی کردن شخصیت داستان بسیار موثر بوده است.

امیرحسین آرمان در ادامه گفت: این فیلم را حدیث نفس دیدم.از نظر من تمام شخصیت ها نماینده یک قشری از جامعه بودند که در تنهایی خود می سوزند، کسانی که هنوز هویت خود را پیدا نکردند و به خاطر پز روشنفکرانه جذب منبعی از انرژی می شوند که از جنس آن نیستند. از طرفی کسانی هستند که به این سلوک اعتقاد دارند و با ایمان و نیت قلبی شان جذب این مقوله می شوند.

علویان نیز در رابطه با صدای فیلم اظهار داشت: وقتی فیلم را دیشب در سینمای دیگری دیدم کیفیت صدا همانی بود که انتظارش را داشتم اما امشب واقعا متاسفم که فیلم به این صورت نمایش داده شد.

هادی کریمی نیز در پایان با اشاره به مساله صدا اظهار داشت: برای ضبط صدای باران شش ماه کار کردیم تا تنوع صوت، بیننده را جذب کند و برایش تکراری نباشد اما بعد از این همه زحمت مجبور شدیم صدا را که به صورت استریو ضبط شده بود مونو پخش کنیم.

انتهای پیام/م.ر/اط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.