یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۱۲

در خانه موسیقی صورت می گیرد

سیامک بنایی آرشیو مرتضی عبدالرسولی را ساماندهی می کند

گروه موسیقی سایه‌سار

سیامک بنایی در حال تکمیل آرشیوی از مرتضی عبدالرسولی است که قرار است بر روی 500 سی دی ضبط و منتشر شود.

سیامک بنایی آهنگساز و نوازنده تمبک در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، گفت: در حال حاضر بر روی یک آلبوم به آهنگسازی سیاوش آریامنش از شاگردان آقای پایور کار می کنم. قبل از عید هم یک آلبوم دیگری بیرون دادم که این آلبوم دوم است. این آلبوم در مرحله ضبط موسیقی قرار دارد که نام و زمان انتشار آن هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: فعالیت دیگرم همکاری با خانه موسیقی است. به این صورت که مشغول تهیه آرشیوی از مرتضی عبدالرسولی هستم. حدود 1400 تا 1500 فیلم از مرحوم مرتضی عبدالرسولی در خانه موسیقی وجود دارد که تبدیل آن ها به سی دی و ثبت اطلاعات آن ها برعهده من است منتها به دلیل بافت فکری خانه موسیقی رضایت چندانی ندارم.

این نوازنده بیان کرد: مرتضی عبدالرسولی جزو چهار نفری بود که حبیب سماعی راضی شد به آن ها درس دهد. آقای عبدالرسولی یکی از آرشیوداران کشور است. البته آرشیو او در مقایسه باآرشیو گلشن ابراهیمی چیزی نیست شاید یک دهم آنجا باشد ولی یک ویژگی خاص این آرشیو دارد؛ چون عبدالرسولی خودش موزیسین بود و با خیلی از موزیسین ها آشنا بود یک سری مصاحبه و اجراهای خصوصی از اینها دارد و چون خطاط خوبی هم بود و خوشنویسی می کرد مصاحبه های خاصی با خیلی از موزیسین های شناخته شده در آرشیوش به چشم می خورد هم چنین قسمت های ضبط شده ای از رادیو و چیزهای جالب دیگری در این آرشیو وجود داشت که پسرش پس از فوت ایشان همه را به خانه موسیقی اهدا کرد.
 
بنایی افزود: زمانی که من آرشیو گلشن را تمام کردم خانه موسیقی درخواست کرد این کار را بر روی این مجموعه انجام دهم، پارسال کار را شروع کردیم و قرار شد 500 سی دی یشود به این صورت که تمام اطلاعات را بر روی سی دی منتقل کنیم و تراک بندی شود و اطلاعاتی چون خواننده، شعر، ترانه سرا، صدابردار، نوازنده، دستگاه و هر اطلاعاتی که وجود دارد در این سی دی ها قید شود. درحال حاضر از 500 سی دی 450 تا 460 سی دی را ضبط کرده ام .

وی تصریح کرد: از دیگر فعالیتم در این زمان تکمیل اطلاعات مربوط به برنامه گلها با همکاری موزه بریتانیا است. همکاری من با موزه بریتانیا درخصوص مجموعه گلها که سال ها قبل شروع شد همچنان ادامه دارد به این صورت که در بخش موسیقی ایرانی آنها برنامه ها را اعلام می کنند و من اطلاعاتی را درخصوص آن افراد و برنامه ها ارائه می کنم. در حال حاضر به بخش شعرها رسیده ایم یعنی هر شعری خوانده می شود ما اطلاعاتی در مورد آن شعر و شاعر می دهیم این یک کار خوب و مداومی است که سبب همکاری طولانی من با آنها شده است.

بنایی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که من در موزه موسیقی تجریش کار می کردم خانمی بودند به نام پریسون که از طرف موزه بریتانیا مسوول این پروژه بودند و مجموعه گلها را تکمیل می کردند. از همان زمان که نزدیک به 5 یا 6 سال می شود همکاری من با آنها شکل گرفته است و ادامه دارد.


انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.