جمعه ۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶

نخستین جشنواره فیلم میلادسرخ؛

صادقی: شاهد آثار پویانمایی خوبی در جشنواره میلادسرخ خواهیم بود

 روانبخش صادقی

داور بخش پویانمایی جشنواره میلاد سرخ، گفت: به لحاظ تکنیک‏، ابتکار عمل‏، کارگردانی و خلاقیت در ارائه موضوع، سطح آثار پویانمایی رسیده به نخستین جشنواره «میلاد سرخ» قابل قبول بودند و می‌توان گفت شاهد نمایش آثار خوبی در جشنواره خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، روانبخش صادقی داور بخش پویانمایی جشنواره فیلم «میلاد سرخ» اردبیل در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره میلاد سرخ اردبیل، در خصوص سطح آثار رسیده به این بخش گفت: به سبب موضوعی بودن جشنواره در بعد کمی و کیفی آثار با محدودیت‌هایی روبرو بودیم اما در مجموع آثار بسیار خوب و قابل تاملی به دست ما رسید.

وی افزود: به لحاظ تکنیک‏، ابتکار عمل‏، کارگردانی و خلاقیت در ارائه موضوع باید گفت که سطح آثار رسیده قابل قبول بودند و می‌توان گفت شاهد نمایش آثار خوبی در جشنواره خواهیم بود.

این هنرمند در ادامه با اشاره در ساخت آثار پویانمایی دینی باید به چه مسایلی توجه شود‏،خاطر نشان کرد: پویانمایی کارکردهای فراوانی دارد و در درجه اول باید از داستان و تکنیک درستی در ارائه آن استفاده شود. البته بحث انیمیشن‌های دینی یک بحث کاملا تخصصی است که در کنار بهره‌گیری از تکنیک و روایت صحیح باید از کارشناسان خبره در ساخت ان بهره گرفت که آن زمان می‌توان گفت که این نوع آثار از جایگاه قابل قبولی برخوردار هستند.

داور بخش پویانمایی نخستین جشنواره میلاد سرخ در خصوص این که جایگاه انیمیشن دینی در کشورمان در کجا قرار دارد؟ بیان داشت: ثبت جایگاه انیمیشن‌های دینی در جشنواره‌ها با شروع جشنواره امام رضا(ع) بوده است و جشنواره میلاد سرخ نیز جشنواره‌ای بسیار خوب است به شرط آنکه همه ساله تداوم داشته باشد و دارای دبیرخانه‌ای ثابت باشد تا فیلمسازان بدانند اگر قرار است کار دینی تولید کنند، کدام مرکز پاسخ‌گوی آنها است. در مرحله بعد، باید مراکز تولیدی از فیلمسازان حمایت کنند تا روز به روز شاهد ساخت آثاری با کیفیت بهتر و بیشتر باشیم و آن زمان می‌توان گفت که انیمیشن دینی به جایگاه قابل قبولی دست پیدا کرده است.

صادقی در خاتمه گفت: جشنواره محملی برای دور هم جمع شدن استعداد‌ها است، اما باید تعداد جشنواره‌ها حتی بیش از این باشد چرا که در کنار برگزاری جشنواره‌ها است که فیلمسازان رشد می‌کنند و آثار آنها مطرح می‌شود، حتی‌اگر آن به ثمر نرسد اما بازهم نفس برگزاری آن می‌تواند منجر به اتفاق خوبی در انیمیشن شود.

نخستین دوره جشنواره فیلم میلاد سرخ روزهای 12 تا 15 تیرماه 90 همزمان با اعیاد مقدس و نورانی شعبانیه در استان اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ س ف/ آ ک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.