جمعه ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸

رئیس مرکز پویانمایی صبا:

ایران را به قطب انیمیشین دینی جهان تبدیل می‌کنیم

مرکز صبا

رئیس مرکز پویانمایی صبا از راه‌ اندازی شبکه تخصصی انیمیشین و همچنین تبدیل شدن ایران به قطب انیمیشین دینی و قرآنی در جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، به نقل از ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم، حسین ساری در نشست تخصصی پویانمایی که در غرفه معاونت سیمای نمایشگاه قرآن برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: هم‌اکنون در دنیا، جنگ نرمی شروع شده و ایران نیز نباید در این حوزه از سایر کشورها عقب بیافتد، بر همین اساس «مرکز صبا» در تلاش است تا با تولید انیمیشین‌های قرآنی و دینی، پاسخ به فیلم ‌ها و انیمیشین‌ های ضد دینی را بدهد.

وی افزود: در برنامه‌ ریزی ‌ها و افق ‌های 5 ساله‌مان درصدد هستیم تا قلب انیمیشن‌ قرآنی و دینی دنیا شویم که در این زمینه ضروری است نگاهمان به مخاطب جهانی شود.

ساری با بیان اینکه در حوزه انیمیشن ظرفیت‌ های خوبی در کشور ما وجود دارد و از متوسط دنیا پایین‌ تر نیستیم، تصریح کرد: انیمیشن ایران در میان کشورهای مسلمان سرآمد است و باید به سمتی برویم که حتی کشورهای غیرمسلمان متقاضی انیمیشن‌ های ایرانی شوند.

مدیر مرکز پویانمایی صبا درباره گسترش تبلیغات در حوزه انیمیشن گفت: با توافقی که با سازمان صدا و سیما صورت گرفته قرار است بسته ویژه انیمیشن در تلویزیون ایجاد شود. البته مشکل اصلی ما این است که هویت ویژه‌ای در تلویزیون برای انیمیشن وجود ندارد که امیدوارم با تشکیل شبکه مستقل انیمیشن این مشکل برطرف شود.


وی با اشاره به تلاش‌ های موسسه صبا برای ساخت انیمیشن‌ هایی با هویت ایرانی – دینی گفت: کشور ژاپن از جمله کشورهایی است که توانسته هویت بومی خود را در انیمیشن به کار برد، ما نیز هم‌ اکنون درصدد هستیم تا در جهت هویت ایرانی، انیمیشن ‌هایی را با محوریت مینیاتور تولید کرده و در این حوزه کسب تجربه کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 20 میلیون کودک و نوجوان در کشور وجود دارد، تاکید کرد: تاکنون در مرکز صبا 170 عنوان انیمیشن به صورت مشارکتی با سازمان‌ های مختلف از جمله حوزه هنری تولید شده است.

ساری در پایان با اشاره به هزینه‌های بالای ساخت انیمیشن از برگزاری جشنواره ملی و بین‌المللی انیمیشن خبر داد و گفت: امسال این جشنواره به صورت ملی در دی‌ماه برگزار می‌شود، اما از سال‌های آینده تلاش می‌کنیم جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.