شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵

پویانمایی «قصه‌های یک خطی 6» به «اتاوا» می‌رود

سینما - فیلم

پویانمایی «قصه‌های یک خطی 6» آخرین ساخته‌ بهزاد فراهت در بخش مسابقه‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن «اتاوا» به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این اثر ایرانی اولین حضور بین‌المللی خود را بهمن ماه سال گذشته در شصت و یکمین دوره‌‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم برلین آلمان تجربه کرد و اکنون طی روزهای 30 شهریور تا 3 مهر به پایتخت کانادا سفر می‌کند و بر روی پرده‌ی سینماهای جشنواره‌ی اتاوا به نمایش درمی‌آید.

این در حالی است که جشنواره‌ی اتاوا بزرگ ترین رویداد هنر انیمیشن در آمریکای شمالی و همچنین اصلی‌ترین رویداد این عرصه به لحاظ جذب مخاطب به شمار می‌رود.

در این میان در حالی که 2هزار فیلم از کشورهای مختلف جهان به این رقابت سینمایی معتبر ارسال شده بود، «قصه‌های یک خطی6» موفق شد به بخش مسابقه جشنواره راه یابد و در میان 100 اثر این بخش قرار بگیرد.

در همین حال این جشنواره با مخاطبان پرتعدادش ـ شامل دوست‌داران هنر و صنعت انیمیشن و سرگرمی‌های کارتونی ـ از بخش‌هایی مانند «فیلم‌های بلند انیمیشن»، مسابقه‌ فیلم‌های کوتاه مستقل، فیلم‌های ساخت کودکان و نوجوانان در سه مقطع سنی مختلف، فیلم‌‌های منتخب داوران و فیلم‌های منتخب داوران کودک و نوجوان تشکیل شده است.

بر اساس همین خبر گروه داوری جداگانه‌ای شامل دست‌اندرکاران و متخصصان صاحب‌نام و حرفه‌ای، بخش‌های فیلم‌های رسانه‌ای جدید، فیلم‌های دانشجویی، فیلم‌های مستقل و فیلم‌های کوتاه را داوری خواهند کرد و فیلم منتخب نهایی جشنواره توسط گروه داوری دیگری متشکل از کودکان و نوجوانان 6 تا 13 ساله برگزیده خواهد شد.



انتهای پیام/ ح گ/ ا ک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.