جمعه ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹

عضو هیات انتخاب ششمین جشنواره پروین اعتصامی:

پویانمایی خوش منظره‌ترین دریچه جشنواره پروین است

پریوش نظریه2

عضو هیات انتخاب بخش «نیلوفر زرین» ششمین جشنواره پروین اعتصامی گفت: آثار بدیع و شاخص ارسال شده به بخش پویانمایی موجب شگفتی هیات انتخاب جشنواره شد.

به گزارش سینماپرس، «پریوش نظریه» در گفت‌وگو با ستاد خبری ششمین جشنواره پروین اعتصامی درباره رویکرد اصلی جشنواره گفت: اگرچه تفکیک مفهوم جشنواره و اختصاص جشنواره‌ای خاص به زنان و یا مردان امکان پذیر نیست، اما در طبقه‌بندی دیگری می‌توان موضوع زنان را ملاک تقسیم‌بندی قرار داد.

وی در ادامه گفت: بدین ترتیب با توجه به موضوع فوق می‌توان جشنواره‌ای مختص بانوان فیلمساز و یا فیلم‌هایی با موضوع حوزه زنان برگزار کرد و این امر در جشنواره پروین اعتصامی تحقق یافته است.

این هنرمند عرصه تئاتر و سینما که به همراه «سیدناصر هاشم‌زاده» و «علی درخشی» زیر نظر «محمدرضا اصلانی» کار انتخاب 800 فیلم ارسال شده در بخش‌های داستانی، پویانمایی، تجربی و مستند به دبیرخانه ششمین جشنواره پروین اعتصامی را عهده‌دار بوده است، تاکید کرد: اعمال محدودیت‌های بیشتر برای ارسال آثار می‌تواند به ارتقا سطح جشنواره کمک کند.

نظریه افزود: با محدود کردن ارسال آثار، هر فیلمساز بهترین اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد کرد و از ورود آثاری که با موضوع جشنواره هم‌خوانی ندارد، جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که آثار درخور حضور در جشنواره پروین اعتصامی باید دارای یک نگاه متفاوت و کیفیت مطلوبی باشند، افزود: ساخت یک فیلم تجربی به معنای تجربه فیلمسازی نیست، بلکه بدین معناست که فیلمساز یک مفهوم جدید را در فیلم خود تجربه کرده و موضوعی را در ساختاری نوین ارایه کند.

این هنرمند تاکید کرد: طراحی صحنه، لباس و کیفیت تصویربرداری در فیلم‌های مستند نیز همچون فیلم‌های سینمایی دارای اهمیت هستند و در کیفیت اثر تاثیر بسزایی می‌گذارند، هنرمندان جوان باید بدانند تنها با ثبت تصاویر و استفاده از زیرصدا بر روی آن‌ها موفق به خلق یک اثر مستند نشده‌اند.

نظریه آثار پویانمایی ارسال شده به بخش «نیلوفر زرین» جشنواره را به عنوان بهترین آثار در مقایسه با بخش‌های دیگر عنوان کرد و افزود: کیفیت آثار پویانمایی شرکت کننده در ششمین دوره جشنواره رشد مطلوبی نسبت به سال گذشته داشته است و علاوه براین، نگاه به موضوع محوری جشنواره از دریچه انیمیشن باعث خلق آثاری درخور توجه شده است.

جشنواره پروین اعتصامی مختص فیلم‌هایی در حوزه زنان است که به همت خانه حمایت از زنان هنرمند ایرانیان از سال 1383 برپا شده و ششمین دوره آن با رویکرد حجاب و نقش زن در تحکیم خانواده از 12 تا 16 دیماه سال جاری برگزار می‌شود.




انتهای پیام/ ح گ/ ا ک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.