یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳

نشست پرسش و پاسخ «عقاب صحرا»/

مهرداد خوشبخت: ستاره ها مشغول بودند انتخاب دیگری جز این بازیگران نداشتم

فیلم « عقاب صحرا» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس-گروه سینما/ مهرداد خوشبخت گفت: ستاره های سینما همه مشغول به کار بودند به همین دلیل انتخاب دیگری جز این بازیگران نداشتم.

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «عقاب صحرا» به کارگردانی مهرداد خوشبخت با حضور عوامل فیلم از تورج منصوری مدیر فیلمبرداری، عباس اکبری تهیه کننده، روناک یونسی شهرزاد کمال زاده و علیرضا کمالی برگزار شد.

 

مهرداد خوشبخت گفت: شهریور سال گذشته پیشنهاد ساخت این فیلم سینمایی از سوی تهیه کننده و بنیاد فارابی که سفارش دهنده این فیلم بود، به من داده شد. پیش تولید این فیلم 4 ماه و فیلمبرداری آن 3 ماه به طول انجامید. با توجه به اینکه در زمان تولید این فیلم، اکثر بازیگران مطرح سینما مشغول به کار بودند، در انتخاب بازیگر با مشکل همراه بودیم.

 

وی تصریح کرد: البته یک تئوری در رابطه با انتخاب بازیگر وجود داشت که معمولا بازیگران ستاره چندان در روند اکران یک فیلم تاریخی تاثیرگذار نبوده و تنها بخشی از هزینه ساخت فیلم را به خود اختصاص می دهند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا از بازیگران فعلی برای کار استفاده کنیم.

 

وی در رابطه با فاخر بودن یا نبودن این فیلم اظهار داشت: نمی توانم بگویم که این فیلم سینمایی فاخر است یا خیر، اما این را می دانم که وقتی یک فیلم جلوی دوربین می رود، تعداد بسیاری از افراد را سر کار خواهد برد  همین مسئله سبب می شود تا از ساخت چنین فیلم هایی حمایت کرد.

 

عباس اکبری تهیه کننده این فیلم سینمایی نیز در ادامه گفت: فیلمنامه این فیلم سینمایی همخوانی بسیاری با وضعیت فعلی حاکم بر جامعه داشته و می توان آن را از لحاظ سیاسی با وضعیت فعلی دنیای امروز بهترین گزینه برای انتخاب دانست. با توجه به اینکه تجربه زیادی در نگارش کتاب هایی در زمینه فیلمنامه نویسی داشته و آن را تدریس کرده ام، به خوبی می دانم که یک فیلمنامه را چگونه باید نوشت. البته نباید فراموش کرد که اقتباس از یک داستان تاریخی بسیار سخت بوده و باید تلاش بسیاری را برای خوب به تصویر کشیدن آن داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت: «عقاب صحرا» یک فیلم فاخر بوده اما بودجه چندانی برای آن در نظر گرفته نشد. در واقع تنها 3 میلیارد تومان هزینه ساخت این فیلم شد.

 

تورج منصوری مدیر فیلمبرداری این فیلم سینمایی گفت: شاید این فیلم آخرین فیلمی خواهد بود که با نگاتیو 35 فیلمبرداری شده است چرا که سینما به سمت سینمای دیجیتال پیش می رود.کشورهای دیگر طی یک روند طولانی سینمای خود را به دیجیتال تبدیل کرد، اما در ایران به طور ناگهانی این اتفاق رخ داده و بسیاری از تکنسین های ما با چنین تکنولوژی آشنا نبوده و همین مسئله سبب شد تا از بدنه سینما جدا شوند چرا که آموزش لازم در این زمینه صورت نگرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.