دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳

اعظم بروجردی عنوان کرد:

نمایشنامه «راز» به تئاتر اصیل پایبند است

اعظم بروجردی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ کارگردان نمایش «راز» با بیان اینکه نمایش «راز» در جشنواره تئاتر فجر خوش درخشیده است، بیان کرد: نمایشنامه «راز» به تئاتر اصیل پایبند است.

اعظم بروجردی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس اظهارداشت: پس ازدو اجرای نمایش «راز» در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، قرار است که این نمایش در آبان سال آینده در یکی از سالن های مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه برود، البته به علت اینکه تصمیم دارم نمایش «روز عروس» را نیز اجرا کنم درتلاش هستم که برای اجرای نمایش «راز» در زمانی زودتر از آبان با چند سالن دیگر نیز صحبت کنم که در صورت موافقت این نمایش در جای دیگر و در زمانی مناسب تر اجرا می شود.

 

وی در مورد داستان این نمایش بیان کرد: «راز» روایت زندگی پنج دانشجو است که برای نوشتن یک پایان نامه مشترک به یک کلبه جنگلی می روند و در آنجا اتفاقاتی رخ می دهد که این پنج دانشجو دچار تحولات شخصیتی شده و به یک نوعی رهایی می رسند.

 

بروجردی تصریح کرد: «راز» نمایشی جامعه شناسانه، فلسفی و به نوعی تاریخی است البته نه بر اساس تاریخ مستند، در مورد تغییر بازیگران در اجرای جدید نیز باید بگویم که فعلا همراهی بازیگران اجرای جشنواره با اجرای جدید مشخص نیست و این مسئله بستگی به شرایط خود بازیگران دارد.

 

این کارگردان با بیان این مسئله که تئاتر اصیل تئاتری است که تماشاگران را بعد از اجرا نیز درگیر خود کند، عنوان کرد: به نظر من برخی از تئاترهایی که در حال حاضر به روی صحنه می روند خالی از این ویژگی هستند، باید تئاتر را نجات داد و آن را به جایگاه اصیل خود که همانا به تفکر وا داشتن مخاطبان است، بازگرداند.

 

وی خاطر نشان کرد: من از اجرای این نمایش در طول جشنواره بسیار راضی بودم زیرا به نظر من نمایشنامه «راز» به تئاتر اصیل پایبند است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.