دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶

در نشستی بدون حضور جواهریان و شهاب حسینی/

میری: احساسات خود را صادقانه در «حوض نقاشی» ریختیم

 فرشته صدر عرفایی نشست فیلم «حوض نقاشی» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس- گروه سینما/ مازیار میری گفت: «حوض نقاشی» حوضی ست که صادقانه احساس خود را در آن می ریزیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست فیلم سینمایی «حوض نقاشی» با حضور مازیار میری؛ کارگردان، منوچهر محمدی؛ تهیه کننده، فرشته صدرعرفایی؛ بازیگر، حامد محمدی؛ فیلمنامه نویس صبح امروز -16 بهمن ماه- در برج میلاد برگزار شد.

 

مازیار میری با یادی از مسعود بهنام گفت: دلم می خواهد از دوستی در این جا تشکر کنم که از اولین روزهای کار همراه من بود و با خلوص نیت همراهی کرد. همایون اسعدیان دوستی قیمتی است و از همه زحماتی که برای من کشیده تشکر می کنم.

 

وی افزود: از طرح اولیه فیلم با بازیگران به توافق رسیدیم که همه آن ها طرح اولیه را خواندند و در پایان نسخه ای برای فیلمبرداری آماده شد. برای نقش سهیل بازیگر هفت ساله فیلم فراخوان در روزنامه ها دادیم و از میان متقاضیان با استفاده از تجربه صدرعرفایی به بازیگر مورد نظر رسیدیم.

 

میری با اشاره به تمایلش برای ساخت فیلم عاشقانه ای در فضای سخت تصریح کرد: نمونه هایی از فیلم های ایرانی و خارجی که در این زمینه ساخته شده بود بررسی کردم و شخصیت های اصلی این فیلم از شرایط حال حاضر تهران 91 ساخته شد و ابایی از بیان دیدن نمونه های خارجی این شخصیت ها ندارم.

این کارگردان در مورد علت استفاده از بازیگران حرفه ای توضیح داد: علاقه مند به فیلم داستان گو هستم و سختی کار یک بازیگر حرفه ای در این است که در هر نقش به گونه ای متفاوت بازی کند. در سینمای کلاسیک قصه گو بازیگران ابزار هستند و گمان می کردم که بازیگران حرفه ای بهتر می توانند نقش های فیلم را بازی کنند.

 

منوچهر محمدی هم در تکمیل سخنان میری گفت: فکر می‌کنم در فیلمی مانند «حوض نقاشی» چاره‌ای جز استفاده از بازیگر حرفه‌ای سینما نبود چون نابازیگر نمی‌توانست ظرافت‌هایی که در فیلم مدنظرمان بود را اجرا کند.

 

میری در توضیح نام فیلم گفت: در طرحی که روزهای ابتدایی از سوی منوچهر محمدی به من پیشنهاد شد نام فیلم «حوض نقاشی» بود که یکی از شعرهای فولکوریک ایران گرفته شده بود و قرار بود تا این شعر در یکی از دیالوگ ها وجود داشته باشد. پس از شکل گیری فیلمنامه حس می کردیم ممکن است که نام مناسبی نباشد اما در گفتگوهایی جمعی فکر کردیم «حوض نقاشی» حوضی ست که صادقانه احساس خود را در آن می ریزیم.

 

کارگردان فیلم«حوض نقاشی» در مورد پایان بندی فیلم خاطرنشان کرد: به پایان های متعددی فکر کردیم و در نتیجه به این پایان رسیدیم که خنده خانواده در شهر بزرگ تهران گم شود.

 

میری در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه با توجه به اختلافات یک سال گذشته میان حوزه هنری و شورای صنفی نمایش چه پیش‌بینی برای اکران «حوض نقاشی» می‌کند اظهار کرد: اگر اتفاقات سینما به دست سینماگران سپرده شود ما با چیزی بهتر از آنچه امروز هست روبرو می‌شویم. زمانی صنوف واقعی درباره مسائل تصمیم‌گیری می‌کردند و در اکران، فیلم‌ها به شکلی عادلانه برای مخاطب به نمایش در می‌آمد اما این روزها در مقوله‌ی اکران اتفاقات ناگواری می‌افتد. آرزومندم تصمیم گیری در سینما به خود سینماگران واگذار شود.

 

کارگردان «حوض نقاشی» در پاسخ به آخرین پرسش درباره امکان ممیزی فیلم پس از جشنواره‌ی فیلم فجر گفت: طبق گفت وگویی که جشنواره پروانه نمایش با دوستان شده است، قرار است همین نسخه‌ای که امروز مشاهده کردید، اکران شود.

 

منوچهر محمدی هم در توضیح دلیل همکاری اش با حوزه هنری گفت: به عنوان فیلمساز معمولا با پیشنهاداتی در طول سال مواجه می شویم که در این پیشنهادات گاهی به تفاهم می رسیم و گاهی هم خیر. دوستان حوزه هنری هیچ سفارشی در این کار نداشتند و تمامی فیلم آن چیزی است که مدنظر خود ما بود. جنس ارتباط با حوزه هنری معقول و منطقی بود. آیا می‌توان فیلمی را که اعتقاد دارید بسازید؟ گاهی مدیران برخی از این نهادها نگاهی بسیار ناشیانه و خام به فیلم‌ها دارند و گاهی دیگر ندارند.

 

فرشته صدرعرفایی هم با خالی کردن جای شهاب حسینی و نگار جواهریان گفت: از بازی این دو بازیگر بسیار لذت بردم. نقش این بازیگران بسیار سخت بود و ممکن بود به اغراق بیافتد اما با زحمات مازیار میری و بازیگران این گونه نشد. امیدوارم همه چیز مانند زحماتی که کشیده شده، دیده شود.

 

وی ادامه داد: حضور کم رنگ من در سینمای ایران به بی کیفیت بودن فیلمنامه ها بازمی گردد. پیشنهادات خوبی از سوی کارگردانان نداشتم و در حد سواد ناچیزم ناچارم کم کار باشم. برایم دعا کنید که فیلمنامه های خوب بیشتری بخوانم.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.