چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۹

نوستالژی های انقلاب در شبکه دو جاودانه شدند

رویگری دوباره «ایران ایران» را می خواند

رضا رویگری

سینماپرس-گروه تلویزیون/مدیر گروه طرح و برنامه شبکه دو سیما از تولید نماهنگ «جاودانه های فجر» با هدف یادآوری و بازسازی تصویری هشت قطعه از خاطره انگیزترین و معروفترین سرودهای انقلاب خبر داد.

به گزارش سینماپرس،  کریمی مدیر گروه طرح و برنامه شبکه دو سیما بیان کرد: کلیپ «جاودانه های فجر» برای یادآوری و بازسازی تصویری سرودهای دهه فجر تولید و توسط مهرداد همايان تهيه و كارگرداني شده و که هشت قطعه از خاطره انگیزترین سرودهای انقلاب (ايران، ايران، همه جا كفر و دروغ، بوي گل سوسن و ياسمن، الا معمارو طراح حرم، خميني اي امام ، به لاله در خون خفته ، آمده موسم فتح ايمان، هوا دلپذير شد ) در دو قطعه پنج دقيقه اي به نحو زیبا و جالبی با یکدیگر تلفیق شده اند.


وی بازسازي سرودهاي قديمي از موارد مورد تأكيد رياست سازمان صدا و سیما دانست و گفت: در حال حاضر با تلاش شبکه دو آهنگ های همه جا كفر و دروغ، بوي گل سوسن و ياسمن، الا معمارو طراح حرم، خميني اي امام ، به لاله در خون خفته، آمده موسم فتح ايمان،هوا دلپذير شد توسط «گروه بین المللی تواشیح هدی» بازخوانی شده است.


 او ادامه داد: سرود ایران _ ایران را نیز رضا رویگری با صدای گرم و خاطره ساز خود بازخوانی کرده است.


مدیر گروه طرح و برنامه شبکه دو  تازگی این آثار برای مخاطبان را از دیگر ویژگی های این نماهنگ اعلام کردو گفت: مخاطب سالها فقط این سرودهای قدیمی را با تصاویرآرشیوی و تکراری از رسانه دیده است اما این نماهنگ با حفظ اصل آثار و استفاده از تصاویر متنوع و در کنار هم قرار دادن سرودها در قالب اثری واحد باعث ایجاد حس تنوع و پویایی در مخاطبان خواهد شد.


وی تصریح کرد:معتقدم استفاده از جلوه های بصری و رنگهای شاد ، تدوین مناسب ، همچنین گنجاندن محتوای ارزشی و با قدمت انقلاب در یک فرم نو و جدید این نماهنگ را به اثری فاخر تبدیل کرده و به لحاظ روانشناختی مخاطب را علاقمند می کند.


کریمی با بیان این که معمولاً به سبب نوستالژی سرودهای انقلابی، مخاطب فقط صدای اشعار را می شنود و  توجه چندانی به تصاویر ندارد، افزود: در این نماهنگ تصاویر گروه تواشیح به هنگام خواندن اشعار در استودیو با تصاویر آرشیوی تلفیق شده و کار را جدید و دیدنی کرده است.


انتهای پیام/ع.ت/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.