یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۴

گزارشی از نشست «فرزند چهارم»/

وحید موسائیان: کاش لفظ فاخر را بر فیلم من نمی گذاشتند

نشست خبری فیلم « فرزند چهارم»  به کارگردانی وحید موسائیان

سینماپرس-گروه سینما/ وحید موساییان درباره تولید فیلم «فرزند چهارم» گفت: شاید اگر لفظ فاخر بر فیلم نبود هیئت انتخاب لفظ بی کیفیت را بر فیلمی که هنوز دیده نشده بود نمی گذاشتند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، این نشست با حضور وحید موساییان؛ تهیه کننده، نویسنده و کارگردان، آزیتا موگویی؛ مدیر تولید، سودابه خسوری طراح گریم، فریدون شهبازیان، آهنگساز، مهدی هاشمی، مهتاب کرامتی و حسین محب اهری؛ بازیگران ظهر امروز -20 بهمن ماه- برگزار شد.

 

در ابتدای نشست موساییان درباره تولید فیلم گفت: شاید اشتباه کردم این فیلم را با هزینه کم ساختم حتی کمتر از هزینه ای که یک تهیه کننده فیلم اش ا در تهران می سازد. هزینه این فیلم 1 ملیارد و 600 میلیون تومان بود. شاید اگر لفظ فاخر بر فیلم نبود هیئت انتخاب لفظ بی کیفیت را بر فیلمی که هنوز دیده نشده بود نمی گذاشتند.

 

آزیتا موگویی هم در مورد هم در مورد نحوه تولید فیلم بیان داشت: در تهران در یک آپارتمان ساختن یک فیلم سخت است چه رسد به کشور کنیا و در قاره ای دیگر که سینما ندارندبا مشکلاتی مواجه می شوی که در کشورهای دیگر می شود با آن مواجه نشد.

 

وی ادامه داد: ما در 3 کشور ایران، کنیا و سومالی فیلمبرداری داشتیم. 6 نقطه از کنیا لوکیشن فیلم ما بود. در جایی که گروه های الشباب و القاعده فعالیت تروریستی می کردند. ما درگیر بمب گذاری، تهدید و حتی سقوط هواپیمایمان در طول فیلمبرداری بودیم.

 

مهدی هاشمی؛ بازیگر فیلم در مورد همکاری با موساییان اظهار داشت: با او آشنا بودم و فیلم های مستندگونه ایشان را دوست داشتم. کارگردان بی نظیر از حیث منش و اخلاق و رفتار است.

 

این بازیگر افزود: فیلم را دوست داشتم چون بی ادعا، نرم و بدون لوندی های خاص که تماشاچی را در هیجان قرار دهد بود. ب این حال باید بگویم فیلم از من جدا شده و به حیات خود ادامه خواهد داد. یکی از بهترین خاطرات زندگی حرفه ایم را در پشت صحنه این فیلم داشتم.

 

مهتاب کرامتی هم در ادامه گفت: وجه مستند کار و پیشینه کارگردان را می دانستم و اینکه در چه سبکی کار می کند. فیلم و فیلمنامه خوب ، پشت صحنه خوب و تجربه عالی برای من به همراه داشت که خیلی به روحیه من نزدیک بود. فکر می کنم خدا در طول کار به ما رحم کرد و باید نتیجه اش فیلمی خوب می شد.

 

وی در پاسخ به دیدن جاذبه های آفریقا بیان کرد: اگر بخواهم آفریقا را ببینم خودم می روم تا همزمان بیشتری داشته باشم هم جاهای بیشتری را ببینم. ما همیشه در لب مرز و در بیابان بودیم جایی که الشباب می آمدند و عملیات تروریستی انجام می دادند.

 

حسین محب اهری با بیان اینکه این دومین همکاری وی با موساییان است گفت: ارتباط با مردم آفریقا توسط گروه فیلمسازی خیلی مهم است که گروه خوب از پسش بر آمدند.

 

سودابه خسروی در مورد گریم کار توضیح داد: ما در این فیلم خیلی حسین محب اهری را اذیت کردیم چون به خاطر آب و هوای شرجی هر چه گریم می کردیم سریع به خاطر تعریق شدید پاک می شد.

 

در ادامه نشست گلاب آدینه که در بین خبرنگاران نشته بود در توضیح شیر دادن نقش رویا به یک بچه سومالیایی گفت:خانم ها تا 2 سال بعد از اینکه بچه به دنیا بیاورد یا سقط کند می تواند بچه شیر دهد. اما آقای مظفر که این را نمی داند می گیود معجزه شده است!

 

فریدون شهبازیان در مورد آهنگشازی این کار اظهار داشت: دوست دارم موسیقی ام اوریجینال باشد به خصوص برای فیلم هایی که منطقه جغرافیایی خاصی دارند. شما نمی توانید این موسیقی را بر فیلم دیگر قرار دهید. آوای اول و آخر فیلممتعل به قطعه موسیقی ای به نام «مادر آفریقا» است.

 

وحید موسائیان در انتها در مورد داستان کلی فیلم اعلام داشت: 2 شخصیت محوری دارد که به سفر می روند و ابه نفر سوم می رسند. این ها شرایط خاصی دارند که انگیزه ای برای آن آدم ها در ادامه مسیر می شود.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.