یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۲

رئیس سازمان سینمایی در اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلن فجر/

گله‌مند از نبود سوژه‌ها و اتفاقات انقلاب در جشنواره امسال هستم

مراسم اختتامیه سی ویکمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس-گروه سینما/ جواد شمقدری در اختتامیه جشنواره فیلم فجر اعلام داشت: احساس شخصی من این است که باید از اینکه هنوز سوژه های مربوط به انقلاب و ماجراهایی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد را در جشنواره نمی بینیم گله کنم. امیدوارم در سال آینده یک یا چند فیلم درباره انقلاب اسلامی ایران داشته باشیم.

به گزارش سینماپرس، جواد شمقدری؛ رییس سازمان سینمایی در اختتامیه جشنواره فیلم فجر گفت: بی تردید جشنواره فیلم فجر بزرگترین و مهمترین رویداد فرهنگی کشور است.

 

وی با اشاره به بخش های مختلف سینمای ایران بیان داشت: در فیلم های سینمای ما یک بخش فیلم هایی ست که به سمت سینمای بدنه می رود که به سرگرمی و مخاطب عام می پردازد. بخش دیگر به دنیال جلب رای و نظر داوران سینمای جهانی ست. سینمای دیگری هم هست که راغب به نگاه محتوایی و ارزشی است و  موضوعات متعالی سترا مد نظر قرار می دهد.

 

وی با اشاره به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: در این جشنواره اگر این سه بخش را سه ضلع مثلث سینمای ایران بنامیم اکثر فیلم ها به سمتی رفتند که این 3 ویژگی را در داخل خود لحاظ کنند.

 

وی ادامه داد: فیلم هایی که در عین جذب مخاطب قطعا در جشنواره های جهانی رای و نظر خوبی را به خود جلب می کنند همانطور که داوران بخش بین الملل جشنواره جذب آن شدند که این بی شک اتفاق مبارکی ست.

 

شمقدری در ادامه افزود: اتفاق زیبای دیگر همدلی و همگرایی سینماست که به لطف سینماگران، اهالی رسانه و منتقدین محقق شد. سینمای ایران بیش از هر چیز به این همدلی و همگرایی نیاز دارد.

 

این مسئول سینمایی بیان داشت: مسئولین سینمای ما به سهم خوددارند وظایفشان را انجام می دهند اما ما سینماگران باید این هنر و گنجینه زیبا را که میراث پیشکسوتان ماست حفظ کنیم و با کمک هم در رشد و تعالی آن کمک کنیم و یارو مددکار باشیم. اهالی سینمای باید بیش از دیگران از هم حمایت کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی پرشور 22 بهمن اظهار داشت: احساس شخصی من این است که باید از اینکه هنوز سوژه های مربوط به انقلاب و ماجراهایی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد را در جشنواره نمی بینیم گله کنم. امیدوارم در سال آینده یک یا چند فیلم درباره انقلاب اسلامی ایران داشته باشیم.

 

وی با اعلام حمایت از اینگونه فیلم ها ادامه داد: ما علام آمادگی می کنیم از هر فیلمی در موضوعات انقلابی حمایت های لازم را داشته باشم.

 

شمقدری در پایان با تشکر از خزایی و مسعود شاهی برگزارکنندگان جشنواره سال گذشته افزود: از اهالی سینما، هیئت داوران و اهالی رسانه ها هم تشکر ویژه دارم.

 

وی درپایان آرزو کرد: امیدوارم سینمای ایران با حمایت های شما راه تعالی را روز به روز طی کند.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.