دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۶

انقاد محمد فرزانه وکیل دادگستری از سریال زمانه:

شخصیت وکیل در سریال «زمانه» به راحتی عقل را بر مرکب عشق سوار کرد

سریال زمانه

سینماپرس-گروه تلویزیون/ محمد فرزانه وکیل داگستری در خصوص ازدواج پنهانی ارغوان با بهزاد در سریال «زمانه» اظهار داشت: ارغوان نتوانسته در قالب شخصیت یک وکیل ظاهر شود زیرا که یک وکیل دادگستری به راحتی عقل را بر مرکب عشق سوار نمی کند و احساساتی برخورد نکردن با مسائل از ویژگی های اولیه یک وکیل است.


به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس،سریال «زمانه» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه در این شب ها بر روی آنتن شبکه سه سیما در حال پخش است و تاکنون با نقدهای زیادی از سمت مخاطبان و منقدان روبه رو بوده است، درواقع با انتظاراتی که از تولیدات قبلی فتحی از جمله ساخت سریال هایی همچون «پهلوانان نمی میرند»، «شب دهم»، «مدار صفر درجه»، «میوه ممنوعه» و … در مخاطبان ایجاد شده بود با دیدن «زمانه» برآورده نشد.
 

در این سریال ارغوان (پریناز ایزدیار) که یک وکیل است، طی آشنایی با بهزاد دست یه یک ازدواج پنهانی می زند.حمید گودرزی که ایفاگر نقش بهزاد است برادرزاده حسام (حسین محجوب) کارخانه داری متمول است. بهزاد گرافیست است و با عمویش رابطه خانوادگی بسیاری نزدیکی دارد. تا اینکه در طول داستان راز برادرکشی عمویش آشکار می شود که همین اتفاق سبب آشنایی بهزاد با ارغوان وعلاقه مندی آن دو به یکدیگر و به هم خوردن ازدواج بهزاد با بهار دخترعمویش می شود.

 ارغوان وکیل دادگستری است و در دفتر وکالت مهران نیکخواه با بازی هومن برق نورد فعالیت می کند که عاشق  او است.

بهزاد بر اثر مسئله حقوقی مرگ پدرش با ارغوان آشنا می شود و پس از رفت و آمدهای کاری بهزاد و ارغوان به یکدیگر علاقه مند شده و دست به یک ازدواج پنهانی و خارج از اطلاع خانواده ها می زنند.


از نکات قابل توجه این سریال نمایش و آموزش راهکارهای ازدواج پنهانی توسط یک وکیل است و اینکه خانواده و افراد آن در هیچ جای سریال با یکدیگر صداقت ندارند بهزاد پس از جدا شدن از  ارغوان و ازدواج دوباره با دختر عمویش، حرفی از ازدواج قبلیش به میان نمی آورد، عمه این خانواده که از تمام ماجرا باخبر است اما وی هم این ازدواج پنهانی را از همه مخفی میکند.

در یکی از سکانس های این سریال به ارغوان هشدار داده می شود که در صورتی که کانون وکلا متوجه ازدواج پنهانی وی شود پروانه وکالت وی  باطل می شود.
محمد فرزانه وکیل دادگستری در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در خصوص این موضوع اظهار داشت: در سریال «زمانه» ارغوان را که یک وکیل دادگستری و
آشنا به تمام مسائل حقوقی است نشان داده می شود که به راحتی به یک ازدواج مخفیانه که فرجام مشخصی ندارد تن می دهد. وی با اجازه شفاهی از پدرش و
تنظیم یک گواهی فوت جعلی کاری خلاف قانون انجام می دهد و به عقد پسر دیگری در می آید.
 

فرزانه افزود: این که کانون وکلا به دلیل ازدواج پنهانی و اطلاع نداشتن خانواده این دختر از ازدواجش پروانه وکلاتش را باطل کند صحت ندارد، شاید در مراحلی پیچیده تر که شکایتی از دختر صورت گیرد کانون وکلا پروانه وی را تعلیق کند.
 

وی ادامه داد: ارغوان در این فیلم نتوانسته در قالب شخصیت یک وکیل ظاهر شود زیرا که یک وکیل دادگستری به راحتی عقل را بر مرکب عشق سوار نمی کند و احساساتی برخورد نکردن با مسائل از ویژگی های یک وکیل است.



گفتنی است، در تمام این سریال بنیانی به عنوان خانواده توسط شخصیت ها بی اهمیت جلوه داده شده و شکل گیری روابط مختلف به قدری شتاب زده است که مخاطب هنوز از
شُک به هم خوردن رابطه قبلی در نیامده شاهد رابطه جدید دیگری می شود.


 انتهای پیام/ع.ت ـ ب. ب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.