دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱

بسیج جشنواره پویانمایی برگزار می کند

پویانمایی

سینماپرس-گروه تلویزیون:نخستین جشنواره پویانمایی بسیج اول تا سوم خرداد ماه سال 92 در سه بخش فیلمسازان تجربی، فیلم های بلند و نیمه بلند و فیلم های کوتاه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، پوستر و سایت نخستین جشنواره پویانمایی بسیج به آدرسwww.bafestival.ir  با حضور سردار آزادی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین، علی اصغر جعفری رئیس مرکز بسیج صداوسیما، علیرضا شیروی، دبیر نخستین جشنواره پویانمایی بسیج و ناصر گل محمدی، رییس گروه انیمیشن دانشگاه صدا و سیما رونمایی شد.
 
 علیرضا شیروی در ابتدای نشست خبری نخستین جشنواره پویانمایی بسیج که ظهر امروز در ساختمان شهید آوینی مرکز بسیج صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه برای ارسال پیام در عرصه هنر قالب های مختلفی وجود دارد، گفت: قالب های نمایشی مستند و پویانمایی از جمله قالب های ارسال پیام است که بسیج برای انتقال پیام، قالب پویانمایی را انتخاب کرده است.
 
وی با بیان اینکه نخستین جشنواره پویانمایی بسیج در سه بخش برگزار می شود، گفت: بخش فیلم های بلند و نیمه بلند، بخش فیلم های کوتاه و بخش فیلمسازان بسیجی از جمله بخش های این جشنواره است.
 
دبیر نخستین جشنواره پویانمایی بسیج با اشاره به موضوعات این جشنواره ادامه داد: تبیین امامت و ولایت فقیه و احکام و شعائر دینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی-اسلامی و پیشرفت و عدالت، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مقاومت، بیداری اسلامی و مقابله با تهدیدات نرم، فرهنگ بسیج و کارکردهای بسیج در عرصه و اقشار مختلف، راهیان نور و اردوهای جهادی و جهاد فرهنگی و مقابله با تهدیدات نرم موضوعات نخستین جشنواره پویانمایی بسیج است.

در عرصه هنر نیاز به کپی برداری از غرب نداریم

 سردار آزادی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه هنر یک پدیده ذاتی است و از درون انسان ها جوشیده می شود، افزود: هنر پدیده وارداتی نیست و ما در این عرصه نیازی به کپی برداری از غرب نداریم.در حوزه هنر، استعدادهای متعالی در کشور داریم که با استفاده از آنها می توانیم در این عرصه دست به خلاقیت و ابتکار بزنیم.
 
وی بیان داشت: سیاست کلی بسیج برای ورود به عرصه پویانمایی، علاوه بر توسعه کمی و کیفی این عرصه در چارچوب های اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی، هویت بخشی به آثار تولیدی مبنی بر ارزش های دینی و قومی کشور نیز است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در همین زمینه ادامه داد: شناسایی استعدادها و حمایت از آنها از دیگر سیاست های سازمان بسیج است
 
آزادی اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم با ساختن داستان ها، فیلمنامه های متناسب با نیاز جامعه و همچنین خلق آثار فاخر، نه تنها در کشور، بلکه در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مهلت ارسال آثار تا ۲۰ فروردین سال آینده
 
شیرودی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 20 فروردین ماه سال 92 است و آثار پذیرفته شده در 20 اردیبهشت ماه سال آینده اعلام می شود.
 
وی با بیان اینکه این جشنواره اول تا سوم خرداد ماه سال 92 برگزار می شود، گفت: به کلیه آثار ارسالی گواهی شرکت در نخستین جشنواره پویانمایی بسیج داده خواهد شد.
 
دبیر نخستین جشنواره پویانمایی بسیج با اشاره به فیلم های بلند و نیمه بلند ادامه داد: فیلم هایی که با احتساب تیتراژ، بیشتر از 20 دقیقه باشند، در این بخش از جشنواره شرکت داده می شوند.
 
شیرودی بیان داشت: جوایز برگزیدگان بخش فیلم های بلند و نیمه بلند، علاوه بر تندیس و دیپلم افتخار، جایزه نقدی هم خواهد بود که به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اهدا می شود.
 
وی در خصوص فیلم های کوتاه گفت: فیلم هایی که با احتساب تیتراژ، کمتر از 20 دقیقه باشند، در این بخش شرکت داده می شوند و جوایز برگزیدگان آن نیز همانند بخش فیلم های بلند و نیمه بلند است.
 
دبیر نخستین جشنواره پویانمایی بسیج در خصوص بخش فیلمسازان بسیجی نیز گفت: ‌اعضای عادی و فعال بسیج می توانند در این بخش شرکت کنند و آثار آنها علاوه بر شرکت در بخش های فیلم های بلند، نیمه بلند و کوتاه، در این بخش به صورت ویژه مورد داوری قرار می گیرد.
 
شیرودی در خصوص جوایز بخش فیلمسازان بسیجی گفت: تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نفر اول و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نفر دوم و سوم اهدا خواهد شد.
 
وی در خصوص جایزه ویژه هیئت داوران گفت: به سه فیلم تاثیرگذار با موضوع مقاومت و بیداری اسلامی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی جوایز ویژه اهدا می شود.
 
دبیر نخستین جشنواره پویانمایی بسیج بیان داشت: یکی از اهداف، حضور جدی استان ها در این جشنواره است و به همین منظور جایزه ای برای موفق ترین فرمانده پایگاه بسیج در حوزه پویانمایی در نظر گرفته شده است.
 
 اکران تولیدان جشنواره پویانمایی در سینما فلسطین

وی با اشاره به اینکه اکران آثار این دوره از جشنواره به صورت خصوصی و تنها برای شرکت کنندگان و ثبت نام کنندگان جشنواره است، بیان داشت: قرار است تولیداتی که در این جشنواره حضور دارند هم برای کسانی که در این جشنوراه شرکت کردند وهم برای کسانی که از طریق سایت این جشنواره ثبت نام کرده اند، در سینما فلسطین اکران شود.
 
دبیر نخستین جشنواره پویانمایی بسیج افزود: علاوه بر اکران ها، در نظر داریم کارگاه های آموزشی را برای آن دسته از هنرمندانی که نیاز به آموزش دارند، راه اندازی کنیم.
 
شیرودی با اشاره به راه های فراخوان آثار نخستین جشنواره پویانمایی بسیج گفت: طراحی پوستر و توزیع آن در سراسر کشور، تیزر تلویزیونی و همچنین فراخوان از طریق سایت جشنواره اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سال های آتی جشنواره پویانمایی بین المللی برگزار می شود
 
وی با اعلام اینکه از 500 انیمیشن ساز حرفه ای و متعهد برای حضور در این جشنواره دعوت شده اظهار داشت:نخستین دوره جشنواره پویانمایی به صورت ملی و داخلی برگزار می شود و در سال های آینده این جشنواره به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.
 
شیرودی ادامه داد: در این دوره از جشنواره با توجه به تعداد تولیدات داخلی و استقبالی که توسط هنرمندان شده، تصمیمی برای تولید سفارشی نداریم.
 

سردار آزادی در ادامه در توضیح اهداف بسیج برای راه اندازی این جشنواره افزود: در برنامه پنج ساله بسیج، راه اندازی مرکز مادر پویانمایی بسیج پیش بینی شده است که این مرکز در اوایل سال آینده و همزمان با برگزاری نخستین جشنواره پویانمایی بسیج افتتاح می شود.

 راه اندازی ۲۰ مرکز پویانمایی در کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در برنامه پنج ساله بسیج، تاسیس 20 مرکز پویانمایی در استان های مستعد این هنر پیش بینی شده که ایجاد این مراکز فرصتی را در اختیار علاقه مندان به این حوزه قرار می دهد.
 
آزادی گفت: قرار است از این پنج مرکز به عنوان مرکز مادر در استان ها تاسیس شود که این کار فرصتی را در اختیار جوانان، بویژه جوانان بسیجی برای تولید آثار قرار می دهد.
 
 
وی بیان داشت: سازمان بسیج سالانه نزدیک به 300 فیلم و مستند و 200 عنوان کتاب تولید می کند و این از جمله کارهای فرهنگی سازمان بسیج است.
 
آزادی در همین زمینه ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم و شعر مقاومت، جشنواره هنرهای تجسمی و عملیات های بزرگ فرهنگی مانند راهیان نور که سالانه چهار میلیون نفر را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می کند، از دیگر کارهای فرهنگی سازمان بسیج است.

در بسیج به روی همه هنرمندان باز است
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره یه اینکه در بسیج به روی همه هنرمندان باز است، گفت: حمایت های سازمان بسیج از هنرمندان به دو صورت است، یک بخش از این حمایت ها در اختیار گذاشتن ظرفیت بسیج به هنرمندان است و بخش دیگر حمایت ها - همان گونه که در برنامه پنج ساله بسیج پیش بینی شده - راه اندازی مراکز عمل کلی است؛ یک نمونه آن از این حمایت ها، راه اندازی صندوق حمایت از نشر کتب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می باشد که این مرکز امسال راه اندازی شده است.
 
آزادی در پایان بیان کرد: یکی از وظایف این مرکز ایجاد زیرساخت هاست تا از کسانی که ایده و طرحی دارند، حمایت های مالی انجام گیرد.همچنین بسیج درصدد است تا در حوزه های دیگر نیز این گونه مراکز را راه اندازی کند.


انتهای پیام/ع.ت - ب.ب 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.