یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

عرصه گیم در صورت توجه لازم به صنعتی درآمد زا تبدیل می شود

باقری بنابی؛ نماینده مجلس

سینما پرس-گروه هفت هنر/ حجت الاسلام باقری گفت: با توجه به پیشرفت فناوری نوین و افزایش روز افزون مخاطبان بازهای رایانه ای، حمایت از این عرصه لازم وضروری است .

به گزار ش سینما پرس، به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حجت‌الاسلام «محمد باقری بنابی» افزود:  بازی های رایانه ای به عنوان ابزار فرهنگی می تواند از طریق فرهنگسازی مانع از تهاجم فرهنگی غرب و محصولات مخرب جلوگیری شود.

 

وی ادامه داد: بازی های رایانه ای در بین مخاطبان کودک و نوجوان  دارای جایگاه ویژه ای  بوده که می توان از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ  اسلامی ایرانی بهره گرفت.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی،افزود: تولیدات جذاب ومناسب داخلی با  عرضه درست در بازار می تواند از وسعت و فراگیری بازار های خارجی جلوگیری و در میان خانواده ها فرهنگ سازی کند.

 

حجت الاسلام باقری همچنین به کمبود بودجه عرصه گیم کشور اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به پیشرفت فناوری نوین و افزایش روز افزون مخاطبان بازهای رایانه ای، حمایت از بازی های رایانه ای لازم وضروری بوده اماتوجه صرف مسوولان به مسایل اقتصادی، عرصه های مانند صنعت گیم را با بی مهری روبه رو ساخته است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه  استفاده از روش های مدرن در آموزش با بهره گیری از بازی های رایانه ای موثر است، گفت: مجلس با مسوولان بنیاد ملی بازی های رایانه ای در زمینه نحوه حمایت از گیم جلساتی را داشته که امیدواریم این جلسات مجلس زمینه حمایت لازم ازعرصه گیم و بودجه این بخش را فراهم سازد.

 

وی همچنین ادامه داد: استفاده از ایده های قرآنی و بهرگیری از اسطورهای مذهبی و ملی در بازی ها ی رایانه ای می تواند در ارتقای سطح کیفی تولیدات داخلی مفید باشد تا در آینده نزدیک شاهد ساخت بازی های محتوای و ارزشی  باشیم .

 

حجت الاسلام باقری، به وظیفه مجلس در قبال ارتقای سطح کیفی و حمایتی از  بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: دست اندرکاران عرصه  بازی های رایانه ای می توانند با ارایه طرح های پیشنهادی در زمینه گیم به مجلس  از حمایت مجلس و دولت بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.