دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱

معضلات اکران خارجی برای فیلم‌های تولید داخل/1

امیدوارم با اکران خارجی «مثل یک عاشق» نسخه کپی آن وارد بازار نشود

مثل یک عاشق

سینماپرس- گروه سینما/ رامین رحیمی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اکران «مثل یک عاشق» تاکنون همکاری نکرده است اما امیدوارم پیش از توزیع نسخه غیرقانونی آن بتوانیم اجازه اکران بگیریم.

پخش کننده فیلم «شیرین» و «کپی برابر اصل» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اظهار کرد: اگر بتوانیم موافقت وزارت ارشاد را جلب کنیم تلاش می کنیم هر چه سریع تر «مثل یک عاشق» را در سینماهای ایران اکران کنیم.

 

وی ادامه داد: پیش از این تصمیم داشتم فیلم «کپی برابر اصل» را در ایران اکران کنم که به دلیل هزینه های بالای اصلاح فیلم و عدم بازگشت سرمایه منصرف شدم. برای اصلاح فیلم نیاز به هزینه ای 40 میلیون تومانی بود در حالی که همه از طریق سی دی های منتشر شده فیلم را با زیرنویس فارسی دیده بودند و درصورت نمایش آن بیش از 20 میلیون تومان فروش نمی داشت.

 

این کارشناس پخش و نمایش درباره دیگر اقداماتش در حوزه سینما توضیح داد: در حال برنامه ریزی برای برگزاری اولین هفته سینمای آمریکای لاتین واولین جشنواره فیلم های مستقل در ایران هستم ،چرا که فکر      می کنم سینمای مستقل هنوز میان مردم شناخته نشده و کمتر به آن بها داده شده است وتعریف درستی هم بین سینماگران ومسئولین از سینمای مستقل وجود ندارد،چرا که گاه سوء تعبیر و گاه مورد سوء استفاده قرار میگیرد.این طرحی است که 2 سال مشغول آماده سازی آن و دریافت مجوزها هستم ومذاکراتی هم با آقایان حبشی وسجادپورهم در زمان مدیریتشان داشتم و موافقت های شفاهی هم با طرح شده است.این طرح تبدیل به اولین فستیوال فیلم های مستقل بلند،کوتاه ومستند ایران خواهد شد،که البته در آینده به تفضیل راجع به جزئیات آن صحبت خواهم کرد.

 

وی افزود: علاوه بر این مشغول نگارش کتابی درباره مارکتینگ فیلم وشیوه های آن در ایران وجهان وطراحی سیلابس درسی جهت برگزاری ورک شاپ این رشته در دانشگاهها هستم. درسی که خلع ونبودش را به شدت در محیط دانشگاهی وآکادمیک خودمان حس میکنم.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.