یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴

نمایش افتتاحیه مستند «عروس بختیاری» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

عروس بختیاری

سینماپرس-گروه سینما/عصر چهارشنبه 16 اسفند ماه، نمایش افتتاحیه فیلم مستند بلند «عروس بختیاری» به کارگردانی هوشنگ صالحی پور در سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شده و سپس با حضور «علی علایی» و «شاپور عظیمی» مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش سینما پرس، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این فیلم درباره‌ی زندگی و ازدواج سنتی در قوم بختیاری است؛ روایتی که از زندگی عشایر و روستا‎نشینان سخن می‎گوید. در این مستند، ساناز همایونفر که نقش «گل‎بهار» را بر‎عهده دارد، از خاطراتش در روستا می‎گوید و جشن عروسی بختیاری‎ها را مرحله به مرحله دنبال می‎کند. وی با پوشش لباس محلی زنان بختیاری در فیلم ایفای نقش کرده‎ و با زنان روستا، در روایت این سنت‎ها و آیین‎های ازدواج همراه شده‎اند.

 

برپایه این گزارش، پس از نمایش این فیلم هم جلسه نقد و بررسی آن با حضور هوشنگ صالحی پور (کارگردان)، ساناز همایونفر (بازیگر فیلم)، علی علایی و شاپور عظیمی (منتقدان سینما) و برخی دیگر از عوامل فیلم، نمایندگان رسانه های گروهی و علاقمندان سینما برگزار خواهد شد.

 

این گزارش می افزاید: شـرکت در این برنامه، برای عمــوم آزاد است و علاقمندان می توانند از ساعت 16:30 عصر یکشنبه (13 اسفند 91) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند.

 

گفتنی است: عوامل تولید فیلم مستند 75 دقیقه ای «عروس بختیاری» که عصر چهارشنبه و برای اولین بار در سالن «سینماحقیقت» به نمایش عمومی درمی آید، به این شرح هستند: مدیرتصویربرداری، مدیر تولید و کارگردان: هوشنگ صالحی پور؛ تدوینگر: ناصر سبزی‎پور، پژوهشگر و روابط عمومی: مهدی باورصاد، صدابردار: حمیدرضا چراغی، گفتار متن: فانوس بهاروند، آهنگساز: آرش برهان حقیقی، طراح گریم و صحنه: زیبا بابادی، طراح لباس: افسانه صالح‎خواه، دستیار کارگردان: لیلا شریفی، تصویربردار دوم: بهنام خراسانی، پشتیبانی: فاضل یوسفی شیخ رباط، هماهنگی: بهرام یوسفی شیخ رباط، مدیر تدارکات: احمد چراغی، ویدیو گرافیک: مهدی نسیمی، دستیار تدوین و صداگذاری: فرشته شجاعی، تهیه کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و هوشنگ صالحی‎پور

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.