شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹

همراه با هنرمندان تئاتر در سال 92/ 7

حسن باستانی: وضعیت اجرای عمومی «بی سرزمین تر از باد» در سال 92 نا مشخص است

حسن باستانی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ کارگردان تئاتر ضمن گلایه از نامشخص بودن اجرای عمومی نمایش «بی سرزمین تر از باد»، گفت: حاضرم این نمایش را در تالار حافظ به روی صحنه ببرم.

حسن باستانی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد اجرای عمومی نمایش «بی سرزمین تر از باد» در سال 92، اظهار داشت: نمایش «بی سرزمین تر از باد» دربخش ویژه سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا شد که در صورت مهیا شدن شرایط، این نمایش در سال 92 به اجرای عمومی می رسد.

 

وی ادامه داد: متأسفانه علی رغم وعده های قادر آشنا مبنی بر اجرای عمومی نمایش های اجرا شده در جشنواره، تعداد زیادی از گروها بلاتکلیف هستند، گروه نمایش ما نیز جزء این دسته از شرکت کنندگان در جشنواره است و ما هنوز نمی دانیم که آیا مرکز سالنی برای اجرای عمومی نمایش «بی سرزمین تر از باد» در اختیارمان قرار می دهد یا خیر.

 

این کارگردان تصریح کرد: از آنجا که این نمایش در جشنواره تئاتر فجر در تالار حافظ به روی صحنه رفت، من حاضر هستم که در صورت حمایت مرکز هنرهای نمایشی، «بی سرزمین تر از باد» را در همان سالن به صحنه ببرم زیرا مرکز هنرهای نمایشی تالار رودکی را تحت پوشش حمایت های خود قرار نمی دهد.

 

باستانی با بیان اینکه به تازگی نگارش دو نمایشنامه را به پایان رسانده است، در مورد به صحنه بردن این دو نمایشنامه در سال 92، خاطر نشان کرد: به تازگی نگارش دو نمایشنامه با نام های «بر کرانه رود خواب زده» و «قمقمه های ژنرال» را به پایان رسانده ام و تصمیم دارم که این دو نمایشنامه را در جشنواره تئاتر فجر اجرا کنم، البته در صورتی که فضای جشنواره سال آینده همانند امسال باشد از حضور در این جشنواره انصراف می دهم زیرا هر گروهی به امید اجرای عمومی در جشنواره حضور پیدا می کند و قطعا اگر این اتفاق نیافتاد آنها نیز ادامه حضور خود در جشنواره انصراف می دهند.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.