سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۷

با تقدیم به معصومه سیحون؛

یکصدوبیست و یکمین نمایشگاه خانه هنر برگزار می‌شود

گالری‌های خانه هنر در سومین جمعه خرداد ماه به هنرمندان نقاش اختصاص داده می‌شود.


به‌گزارش خبرگزاری سینمای ایران، سه‌شنبه 18 خرداد عکس‌های احمد توکلی و نقش‌های پری راغبیان از دیوارهای خانه هنر پایین می‌آیند تا این مجموعه در تدارک نمایشگاه‌هایی باشد که همزمان ساعت 16 روز جمعه 21 خرداد برگزار خواهد شد، سه نمایشگاه نقاشی از چهار هنرمندی که با سه شیوه و سبک متمایز از هم آثارشان را به‌تماشا می‌گذارند.

دیوارهای گالری "ملک" به حدود 20 اثر منتخب نقاشی از دوسال اخیر ایرج شافعی تعلق می‌گیرد که ابعادشان به یک تا یک ونیم متر هم می‌رسد. آثار او برگرفته از طرح‌هایی با نشانی مستقیم از فرهنگ اصیل ایرانی است؛ گل‌ها، پرندگان، ظرف‌های شکننده‌ چینی رنگارنگ و اشیای نفیس قدیمی تصویر شده. این نخستین حضور نمایشگاهی انفرادی شافعی خارج از گالری سیحون است. او نمایشگاهش را به معصومه سیحون که به ‌تعبیر او بانوی هنر، دوست دیرین و پشتیبان هنرمندان بوده، تقدیم کرده است. قدیمی‌ترین بانوی گالری‌دار ایران اول خردادماه در تهران در سن 75 سالگی درگذشت.

اما رضا بنی‌صدر هنرمند نقاش و معمار که معماری را در دانشگاه هنرهای زیبای پاریس آموخته و نقاشی را در کانادا سال 1387 آغاز کرده، سومین نمایشگاه خود را با 22 تابلوی آبستره در گالری "الهیه" برپا خواهد کرد. بنی‌صدر نخستین دوره نقاشی را نزد استاد نقاش "ژاک" در شهر "مونترال" گذرانده و در تهران هم دوره‌ای شاگرد بابک اطمینانی و مصطفی دشتی بوده است.

گالری "پاسارگاد" خانه هنر را هم نقاشی با عکس زوج هنرمند آیدا ذوقی و امیرحسین قاسمی در برمی‌گیرد. "گرگ و میش" عنوان مجموعه‌ا‌ی از 20 تابلوی این دو هنرمند است که در ابعادی متفاوت ارایه می‌شوند.

این سه نمایشگاه تا اول تیر از ساعت 11 تا 21 در آرت‌سنتر - خانه هنر - واقع در خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان صدر، شماره 1716 دایر خواهد بود. بخشی از عواید این نمایشگاه‌ها، همچون سایر نمایشگاه‌هایی که در خانه هنر برپا می‌شود، به پروژه‌های مبارزه با گرسنگی برنامه جهانی غذا اختصاص پیدا می‌کند. برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) حامی فرهنگی این مجموعه است.
انتهای پیام/ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.