چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵

کیوان کثیریان منتقد سینما و تلویزیون:

«پایتخت1» بهتر و منسجم‌تر بود

کیوان کثیریان درنشست چهارمین شب منتقدان و نویسندگان سینمای ایرانر

سینماپرس-گروه تلویزیون/ کیوان کثیریان منتقد سینما و تلویزیون گفت: در «پایتخت2» ایده های قصه به صورت پراکنده و جزیره ای بود که این ایده ها نسبت به کلیت داستان منسجم نبود که یک مقدار از دلیل آن به دلیل جاده ای بودن این سریال است.

کیوان کثیریان منتقد سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس در ارزیابی سریال های نوروزی شبکه های مختلف سیما گفت: با توجه به آمارها و بازخوردهای مخاطبان از سریال های نوروزی به نظر من نیز سریال «پایتخت2» از میان سایر مجموعه های نوروزی بهتر و قابل قبول تر بود.

 

کثیریان با نگاهی مستقل به سری دوم سریال «پایتخت» ادامه داد:  از نظر من بخش اول این مجموعه نسبت به این سری بهتر بود البته بخش دوم نیز محاسنی داشت و موقعیت های جذاب و خوبی را به تصویر کشید.

 

وی ادامه داد: سری دوم مجموعه «پایتخت» نسبت به سری قبلی که بیشتر داستان حول اتفاقات خانه می افتاد کاری جاده ای محسوب می شد.

 

کثیریان با اشاره به لهجه ها و روابط شکل گرفته در این مجموعه بیان کرد: بر روی صفت های اخلاقی همچون انسانیت و نیکی به پدر توجه های خوبی در این سریال شده بود. از نظر من تا آنجا که امکان داشت تلاش شده بود لهجه های محلی به خوبی در بیاید همچنین در این سری نسبت به سری قبل اخلاق، ساده دلی و درست کاری آدم ها جدی گرفته شده بود.

 

پایتخت 2

 

این منتقد سینما و تلویزیون اظهار داشت: لحظات طنز «پایتخت2» به اندازه بود و سعی شده بود در کنار بیان مفاهیم و داستان های دیگر لحظات طنز را نیز به نمایش درآورد.اما این جذابیت ها در سری اول خیلی بهتر و منسجم تر بود.

 

وی بیان کرد: در سری دوم مجموعه «پایتخت» ایده ها به صورت پراکنده و جزیره ای بود مانند شرکت در مسابقه تلفنی، گیر افتادن برادر بهبود در خانه نقی، نوشتن نامه به رئیس جمهور و ... به نظرم این ایده ها نسبت به کلیت داستان منسجم نبود که یک مقدار از دلیل آن به دلیل جاده ای بودن این سریال است.

 

کثیریان با اشاره به نکته مثبت سریال «پایتخت2» افزود: اینکه کارگردان توانسته راکورد، موقعیت ها و شخصیت ها را نسبت به سری اول این مجموعه حفظ کند و دنباله رو سری قبلی در بیاورد از نکات مثبت این کار است همچنین اقبال عمومی توسط مخاطبان نیز یکی از موفقیت های این مجموعه است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر من فیلم برداری، فضاسازی ها و تدوینی که با شیوه متفاوت انجام شده بود بسیار خوب و جذاب بود.

 

انتهای پیام/ع.ت - ب.ب

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.