جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

سیروس مقدم کارگردان «پایتخت2» :

ساخت سری سوم پایتخت قابل تامل است

سیروس مقدم کارگردان درنشست صمیمانه مجموعه تلویزیونی زیر هشت

سینماپرس-گروه تلویزیون/ کارگردان مجموعه تلویزیونی «پایتخت 2» درباره ریتم داستان می گوید: تا به امروز بيش از 50 مصاحبه انجام دادم و همه نيز متفق القول بر اين نظر هستند که «پايتخت2» ريتم بسيار تند و بالايي داشت به نوعي که احساس خستگي نمي کردند زيرا در غير اين صورت مردم خسته و دلزده مي شدند و سريال را تماشا نمي کردند.

به گزارش سینماپرس سیروس مقدم کارگردان مجموعه نوروزی «پایتخت» درباره تولید سری دوم این مجموعه و مخالفت هایی که مسئولان و مردم مازندران با سری اول این مجموعه داشتند گفت: براي ساخت «پايتخت 2» فيلم نامه را براي صدا و سيماي مرکز استان مازندران ارسال کردم و آن ها نيز نظرهاي خود را به ما منتقل کردند. جلسه هايي هم با استاندار مازندران داشتيم و آن ها 2 تن از فرهيختگان اين استان را به عنوان مشاور به ما معرفي و نظر خود را به ما منتقل کردند. ما هم کار را با قوت بيشتر و پخته تر شروع کرديم، تاکنون هم شکر خدا مسائلي که در «پايتخت1» مطرح بود نداشتيم.

 

مقدم درباره ژانر سری دوم این مجموعه می گوید: اين که کاميوني با گنبد و گلدسته از شمالي ترين نقطه به سمت جنوبي ترين نقطه ايران حرکت مي کند خود به خود بحث سريال جاده اي در آن مطرح مي شود اما، با اين نيت سريال را نساختيم هر چند که به دليل نوع موضوع، بخش هاي زيادي را در جاده ها و مسيرهاي بين راه تصويربرداري کرديم و به شدت کار سختي بود.

 

سیروس مقدم همچنین درباره ساخت سری سوم این سریال می گوید:« هيچ چيز معلوم نيست. چون نياز داريم نظر مخاطب را گردآوري کنيم و نظرسنجي انجام شود و ببينيم آيا در ساخت ادامه پايتخت سياست هاي توليدي سازمان و صدا و سيما هست؟ و اين که آيا موضوعات ناب تر و بهتري خواهيم داشت که سريال را بسازيم يا خير؟ اگر اين اتفاق ها بيفتد به طور قطع سري سوم ساخته مي شود در غير اين صورت، ترجيح مي دهيم خاطره خوب پايتخت 1 و 2 در ذهن ها باقي بماند.»

 

پایتخت 2

 

مقدم در پایان درباره موفقیت سری دوم مجموعه پایتخت در نظر سنجی ها و اقبال مردم از این سریال می گوید: معتقدم مهم ترين دليل موفقيت پايتخت اين است که برگرفته از زندگي واقعي و روزمره مردم است و مخاطبان با اين سريال احساس نزديکي مي کنند. خانواده «نقي» را خانواده يا همسايه خودشان مي دانند. دليل ديگرش هم اين است که سعي کرديم صادقانه با مخاطب برخورد کنيم، به سليقه و شعورش احترام بگذاريم و از همه مهم تر اين که احترام را بتوانيم به شکلي جذاب عرضه کنيم. زيرا عرضه يک کالا با کيفيت خوب و به گونه اي محترمانه هميشه پسنديده است. به همين دليل مخاطب فکر مي کند در واقع با سريالي رو به روست که به او احترام مي گذارد و خانواده اي بسيار دوست داشتني را برايش طراحي کرده که برگرفته از مسائل روزجامعه اوست.

انتهای پیام/ن/ب/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.