شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷

با هدف ارائه آثارغنی و متنوع هنرمندان برجسته موسیقی ایرانی/

غرفه مركز موسیقی حوزه هنری در سالن هنر نمایشگاه كتاب دایر شد

پیروز ارجمند

سینماپرس-گروه هفت هنر/مركز موسیقی حوزه هنری با هدف ارائه آثار غنی، متعدد و متنوع خود و ایجاد فضایی برای برقراری ارتباط با مخاطبان وهمچنین دریافت نظرات ، پیشنهادات وانتقادات آنان ، غرفه‌ای درسالن هنرواقع دربخش جنبی نمایشگاه كتاب دایركرده است .

به گزارش سینماپرس به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این غرفه تمامی آثار شنیداری گوناگون مركز موسیقی حوزه هنری، كه شامل نمونه‌هایی از موسیقی سنتی و كلاسیك ایرانی، موسیقی دینی و مذهبی، موسیقی دفاع مقدس، موسیقی كودك و نوجوان، موسیقی پاپ و همچنین موسیقی آموزشی پژوهشی مبتنی بر اجرای صحنه‌ای می شود، به نمایش درآمده است.


آثار بسیاری از هنرمندان شاخص موسیقی ایران در میان آثار ارائه شده مشاهده می شود كه به عنوان نمونه می توان به آثاری از: احمد پژمان، هوشنگ ارسلان، اردشیر و بیژن كامكار، حسام الدین سراج، شاهین فرهت، داریوش پیرنیاكان، كیوان ساكت، سید جلال الدین محمدیان، علیرضا عصار، سالار عقیلی، پیام عزیزی، حسین پرنیا، حاج قربان سلیمانی، احمد عبادی، محسن شریفیان و بیژن بیژنی اشاره كرد. علاوه بر این، بخش انبوهی از آثار هم متعلق به هنرمندان جوانی است كه مركز موسیقی حوزه هنری به خاطر خلاقیت موجود در آثار آنان با اقدام به انتشار آثارشان از آنها حمایت كرده است.


قابل توجه است آلبوم های: رستخیز ناگهان اثر احمد پژمان ، خوشا سرو اثر حسام الدین سراج، محتسب اثر علیرضا عصار، خورشید مستان اثر گروه كامكارها ، سعدی نامه و می تراود مهتاب از آثار سالار عقیلی ، سمفونی فردوسی اثرشاهین فرهت ، تریكه هانه اثر علی اكبر مرادی ، رنگواره های كهن اثرگروه رستاك ، از اورامان تا بادینان اثر زكریا یوسفی با آواز عثمان هورامی و عزیز شاهرخ و همچنین دو مجموعه شادی های ایرانی و نوروز و بهار ایرانی كه هوشنگ جاوید در مناطق مختلف ایران جمع آوری گرده است ازجمله آثار ارائه شده در این غرفه هستند . 


گفتنی است ، آلبوم «خطبه خوان رستاخیز»، آخرین اثرمنتشر شده این مركز است كه با آهنگسازی دكتر پیروز ارجمند و خوانندگی علیرضا وكیلی منش ، محمد رضا ابراهیمی و امیرحسین مدرس تولید شده و در این غرفه رونمایی شده است.


علاقمندان برای حضور در غرفه مركز موسیقی حوزه هنری می توانند به این غرفه واقع درروبروی شبستان ، خیابان 22 ، سالن هنر، بخش جنبی نمایشگاه كتاب مراجعه كنند.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.