یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹

گله باشه آهنگر از ممنوعیت اکران «ملکه» در دانشگاه‌ها

فیلم سینمایی ملکه

محمد علی باشه آهنگر در مراسم اکران خصوصی فیلم «ملکه» از ممنوعیت اکران آن در دانشگاه ها گله کرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، جمعی از مسئولین فرهنگی، هنرمندان و اهالی رسانه میهمان نمایش خصوصی فیلم سینمایی «ملکه» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر شب گذشته در سینما فرهنگ بودند.

 

در این مراسم هنرمندانی چون رضا میرکریمی، مجتبی راعی، حمید فرخ‌نژاد، فریبرز عرب‌نیا، مهرداد صدیقیان، مهدی رحمانی، علی شاه‌حاتمی، احمد میرعلایی؛ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و حسن نجاریان قائم‌مقام این بنیاد برگزار شد.

 

محمدعلی باشه‌آهنگر در این مراسم با گله از ممنوعیت اکران «ملکه» در دانشگاه ها گفت: با وجود مشکلات بسیاری که این فیلم طی کرده تا به مرحله اکران برسد متاسفانه با خبر شدم که نمایش این فیلم در سطح دانشگاه‌ها ممنوع شده است چراکه اینگونه تشخیص داده شده که فیلم «ملکه» ضدجنگی است و نباید در دانشگاه ها نمایش داده شود.

 

کارگردان «ملکه» در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تلاش هایی که می شود تا این فیلم دیده نشود اما من امیدوارم که با حمایت مخاطب بخشی از تاریخ و حوادث جنگ ایران و عراق به درستی دیده شود.

 

در ادامه این مراسم احمد میرعلایی؛ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و سرمایه‌گذار فیلم «ملکه» گفت: معتقدم که این فیلم از جمله فیلم‌هایی است که باید چندین‌بار دید. موضوعاتی چون دفاع مقدس از جمله مباحثی است که هنوز تاریخ زیادی از آن نگذشته و از جهات مختلف ارزشمند است و فیلمی چون «ملکه» به معنای واقعی به نکته ریز و حساسی از جنگ به شکل انسانی نگاه کرده و نکته قابل توجه این است که وقتی فیلمنامه «ملکه» نگارش می شد این فیلمنامه تنها به شخصیت‌ها و کاراکترهایی که داستان را جلو می بردند توجه نمی کرد بلکه دکوپاژ صحنه و همه ابزار و ادواتی که در صحنه وجود داشت هم در صحنه و هم در فیلمنامه شخصیت پردازی و مهندسی شده بودند.

 

وی با یادی از مرحوم ابوالقاسم حسینی تهیه کننده این فیلم که کمی پس از نمایش «ملکه» درگذشت اظهار کرد: ابوالقاسم حسینی برای به ثمر رسیدن این فیلم سینمایی بسیار تلاش کرد و حال جای او بسیار خالی است. فیلم سینمایی «ملکه» خوشبختانه در مدیوم سینمای جهانی اثری خوب است و به جرات می گوییم این فیلم سینمایی به خوبی از آب در نمی آمد مگر اینکه چنین تیم خوبی کنار هم جمع می شدند. اما معتقدم که در حق این فیلم در جشنواره سی ام اجحاف شد و من یادم نمی رود که حسینی تهیه کننده با ناراحتی گفت که فیلم «ملکه» دیده نشد. اما در جشن انجمن منتقدان این فیلم به درستی مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

 

پس از پایان اکران فیلم در سینما فرهنگ از عوامل فیلم سینمایی «ملکه» از جمله محمدباشه آهنگر؛ کارگردان، علیرضا زرین‌دست؛ فیلمبردار، میلاد کی‌مرام، همایون ارشادی، حمیدرضا آذرنگ، حسین باشه‌آهنگر؛ بازیگران و محسن روزبهانی؛ مسئول جلوه های ویژه و همچنین خانواده زنده یاد ابوالقاسم حسینی تهیه‌کننده و حامد حسینی؛ جانشین تولید این فیلم سینمایی تقدیر شد.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.