سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹

محمدهادی کریمی:

در «لذت نیمه شهریور» به دنبال دنیای جدیدی هستم

محمد هادی کریمی کارگردان در نشست فیلم برف روی شیروانی داغ

سینماپرس-گروه سینما/کارگردان «غیر منتظره» از ساخت فیلمی اجتماعی با رویکردی روانشناسی در آینده ای نزدیک خبر داد.

محمدهادی کریمی فیلمنامه نویس و کارگردان سینما از ساخت فیلمی اجتماعی با عنوان «لذت نیمه شهریور» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: فضای این فیلم شبیه به هیچ کدام از کارهای قبلی ام نیست اما رویکرد اجتماعی که در تمامی کارهایم ردی از آن وجود دارد در این فیلم نیز قابل مشاهده است.

 

وی ادامه داد: البته فضایی که می خواهم تجربه کنم قبلا فیلمنامه ای با نام «الهه زیگورات» را در آن فضا نوشتم که آقای رحمان رضایی آن را کارگردانی کردند.

 

کریمی با اشاره به جلودار بودن آثار نوشتاری خود از جامعه می گوید: تمامی موضوعات اجتماعی که بعد از گذشت چند سال به یک معضل بزرگ در جامعه شده است پیشتر و در آثارم به آن ها اشاره کرده ام. مثلا در «اتانازی» درباره پیوند اعضا صحبت کردیم و در «شمعی در باد» درباره قرص های روانگردان و در «دختران انتظار» درباره معضل ازدواج های دانشجویی.

 

کارگردان «امشب شب مهتابه» می گوید: با این نگاه سعی می کنم «لذت نیمه شهریور» نیز یک اثر قابل توجه باشد که رویکرد اجتماعی آن به درد پیشرفت جامعه بخورد.

 

کریمی درباره اکران جدیدترین فیلمش گفت: سعی داریم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» را در نیمه اول سال اکران کنیم. البته برای اکران با توجه به بازخوردهای جشنواره فیلم فجر تغییراتی در فیلم ایجاد کردیم.

 

به گزارش سینماپرس «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد.

 

در این فیلم هنگامه قاضیانی، نیکی کریمی، مهدی احمدی، حمید فرخ نژاد، فرخ نعتی، خاطره اسدی، امیر حسین آرمان، بیتا فرهی و... بازی می کنند. نمایش این فیلم در جشنواره فجر با نقدهای مختلفی روبه‌رو شد.

 

داستان این فیلم داستان یک بانوی طلبه‌ است که در حوزه علمیه خواهران به سایر طلبه‌ها تدریس می‌کند که به ناگاه و به واسطه یک تماس اضطراری از غار تنهایی و فضای کاملا متعالی و معنوی حوزه بیرون آمده و پای در جامعه‌ای می‌نهد که اینک دچار بحران‌های معنوی و جریان‌های انحرافی و فرقه‌های منحط نوظهور و مظاهر مختلف شیطان‌پرستی دامنگیر جوان‌های آن شده است. همه این عرصه‌های موجود بانوی جوان طلبه را به مبارزه‌ای سخت و جانانه می‌طلبد و او نیز مشفقانه به این پیکار می‌آغازد و بشارتی می‌شود از امید آگاهی برای نجات جوانان جامعه...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.