سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

نامه سرگشاده بازی سازان به نمایندگان مجلس/

حذف بودجه بازی سازی یعنی نابود شدن تیم های جوانی که برای مقابله با تهاجم فرهنگی یا علی گفته اند

بیانیه نمایش

سینماپرس-گروه هفت هنر/ فعالان عرصه تولید بازیهای رایانه ای در نامه ای سر گشاده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش بودجه تولیدات گیم شدند و حذف بودجه بازی سازی به معنی نابود کردن این هنر صنعت دانستند.

به گزارش سینماپرس، در این نامه سرگشاده آمده است:

«بی شک یکی از مهمترین عرصه های حیات یک ملت عرصه فرهنگی است و چه بسا کشورهایی با وسعت جغرافیایی بالا و با همه قدرت و ثروت مادی خود بی پشتوانه غنی فرهنگی در جهان و در میان قلب های آزاده حرفی برای گفتن ندارند و چه زیبا رهبر انقلاب فرمودند که :" اگرملتی، از نظر شاکله ظاهری، مقبول و پیشرفته جلوه کند و از نظر فرهنگی و باطنی دچار نابسامانی باشد، ملت ورشکسته ای خواهد بود."

 

 اما کشور زیبای ما خواستگاه و مامن فرهنگی بزرگ و جهانی است، فرهنگ اسلامی و ایرانی که این سرزمین را در طوفان حوادث و در میدانگاه های حساس و سرنوشت ساز نجات داده است و امروز یکی دیگر از آن بزنگاه های بزرگ تاریخی است . اگر روزی جبهه های نبرد مرزهای جغرافی مان بود و جوانان این سرزمین جان بر کف برای حفاظت از وجب به وجب این خاک و دین و فرهنگشان به میدان حوادث می رفتند، امروز فشار های اقتصادی آزمونی جدید پیش روی ما قرار داده است.

 

 

 در ادامه نامه آمده است : اگر روزی حمله نظامی طرح و حیله دشمن برای هجوم به ما و نابود کردن دین و فرهنگمان بود بی شک امروز دشمنان با فشارهای اقتصادی هدفی جز این در سر ندارند.

لایحه بودجه سال 92 که در این شرایط تدوین شده می بایست بیش از هر چیز به هدف دشمن که به زانو در آوردن ملت ایران و منحرف کردن تصمیم سازان از عرصه های مهم و حیاتی این کشور که یکی از مهمترینشان بی شک عرصه فرهنگی است توجه داشته باشد.

اما متاسفانه به نظر می رسد که این مهم در لایحه مزبور مغفول واقع گردیده است و خصوصا بر پایه آنچه که در اخبار آمده بودجه مربوط به تولید بازی های رایانه ای در این لایحه به کل حذف شده است.

 

متن این نامه می افزاید : چرخ های این هنر صنعت که یکی از مهمترین بازوهای فرهنگی کشور در صحنه مقابله با تهاجم فرهنگی است توسط نخبگان جوانی می چرخد که همچون برادران و خواهرانشان در دیگر صنایع پیشرفته مانند صنایع هسته ای ، نانو تکنولوژی ، هوافضا و ... با تمامی کمبودها و تحریم ها ایران را صاحب تکنولوژی محسوب شده و امروز کشور عزیز ما ( high Tech کردند که جز تکنولوژی های سطح بالا )اصطلاحا تبدیل به بزرگترین قطب بازی سازی خاورمیانه و جهان اسلام شده است.

 

بازی سازان در ادامه نامه نامه آورده اند :اکنون که بودجه سال 92 در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است، این جوانان که تمامی زندگی خود را عاشقانه وقف تولید بازی های رایانه ای کرده اند تا این نهال نو پا روز به روز بالنده تر شود چشم امید به تصمیم نمایندگان خود در خانه ملت دارند تا با تعریف ردیف بودجه مستقل برای این بخش دوباره امید را به این عرصه باز گردانند.

 

حذف بودجه بازی سازی به معنی نابود کردن این هنر صنعت و از بین رفتن تمامی تلاش هایی است که در این سالیان در جهت ساختن زیر ساخت ها و رشد بازی سازی در کشور صورت گرفته است و آن هم درست در زمانی که بازی سازی ایرانی در حال خیز برداشتن برای حضور پر قدرت در بازارهای جهانی است.

 

حذف بودجه بازی سازی یعنی نابود شدن تمام امیدها و تیم های جوانی که برای مقابله با تهاجم فرهنگی یا علی گفته اند تا در این عرصه از جنگ نرم در مقابل بازی های خارجی و غربی بازی رایانه ای ایرانی موفق بسازند، حدف بودجه یعنی خالی شدن بازار ایران از بازی های ایرانی و یکه تازی بازی های خارجی در بازار ایران، بازی های خارجی ای که بسیاری از آنها فرهنگ ما را نشانه رفته اند، بازی هایی که با حداقل قیمت در ایران به فروش میرسند و به فکر و اندیشه فرزندان این سرزمین هجوم می آورند تا ذهنشان را به گونه ای تحت تاثیر قرار دهند که دشمن می خواهد و ما با حذف بودجه بازی سازی عملا آب به آسیاب دشمن می ریزیم.

 

در این نامه تاکید شده است: در نهایت ما گروهی از بازی سازان ایرانی، از مجلس شورای اسلامی استدعا داریم تا با در نظر گرفتن این مساله بودجه مناسب را به این بخش اختصاص داده تا حکایت ما مانند رزمندگانی نباشد که در هنگام جنگ جان بر کف آماده هرگونه از خود گذشتگی هستند اما پشتیبانی لجستیکی نمی شوند چرا که ما نیز با پیروی از آیین و رفتار پدران و برادرانمان در دوران دفاع مقدس قدم در این مسیر جهاد گونه گذاشته ایم و برای موفقیت در این راه نیاز به حمایت و پشتیبانی کامل دولت ، مجلس و سایر نهادها داریم تا با یاری حق بتوانیم با تولید بازی های ایرانی فضای جولان را از بازی های خارجی که فرهنگ ما را نشانه گرفته اند ،بگیریم.»

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.