سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵

همایون اسعدیان عنوان کرد :

«دا» با تیم سه نفره نگارش می‌شود/زهرا حسینی در نگارش فیلمنامه همکاری ندارد

همایون اسعدیان

سینما پرس ـ گروه هفت هنر / کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون ضمن بیان روند نگارش فیلم نامه سریال «دا» از پایان نگارش این فیلم نامه در پنج ماه آینده خبر داد.

همایون اسعدیان در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد روند نگارش فیلم نامه سریال «دا» اظهار داشت: همچنان با تیمی سه نفره مشغول نگارش فیلم نامه دا هستیم و فکر می کنم که این پروسه تا پنج ماه دیگر ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز بلافاصله پیش تولید ساخت فیلم آغاز می شود.

 

وی در رابطه با نوع تحقیقات خود برای نگارش فیلم نامه بیان کرد: مرحله تحقیقات برای نگارش فیلم نامه «دا» در حدود 6 ماه از وقت ما را گرفت که البته هنوز هم این تحقیقات ادامه دارد و به فراخور فیلم نامه این تحقیقات نیز صورت می گیرد.

 

وی افزود: مصاحبه حضوری با افرادی که از نزدیک شاهد وقایع جنگ بودند، بازبینی محل رخدادهای کتاب «دا» و خرمشهر، کتاب هایی که راجع به خرمشهر وجود دارد از جمله اقداماتی است که ما در روند تحقیقات خود انجام داده ایم.

 

اسعدیان تصریح کرد: پس از نگارش سیناپس اولیه آنها را به حوزه هنری تحویل دادیم که آنها نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با نگارش فیلم نامه ارائه دادند، ما نیز بر اساس آن پیشنهادات به نگارش فیلم نامه اقدام کردیم.

 

وی در رابطه با چگونگی همکاری تیم نویسندگی با سیده زهرا حسینی راوی کتاب دا و سیده اعظم حسینی نویسنده این کتاب بیان کرد:  ما با این اشخاص گفت و گوها و مصاحبه هایی در رابطه با وقایع و رخدادهای کتاب داشتیم اما آنها در نگارش فیلم نامه با ما همکاری نداشتند.

 

کارگردان فیلم سینمایی «طلا و مس» بیان کرد: مجموعه «دا» محصولی از سازمان توسعه سینمایی سوره است که به تهیه کنندگی منوچهر محمدی تولید می شود.

 

گفتنی است که کتاب «دا» روایت خاطرات سیده زهرا حسینی است که در مورد جنگ ایران و عراق، با کوشش سیده اعظم حسینی نوشته شده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده‌است. این کتاب از جمله کتاب های مطرح در حوزه جنگ و دفاع مقدس است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.