سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳

فردا در موزه هنرهای معاصر/

مراسم بزرگداشت صادق تیرافکن برگزار می شود

صادق تیرافکن

سینماپرس-گروه هفت هنر/ آیین بزرگداشت صادق تیرافکن، عکاس ایرانی فردا چهارشنبه 8 خرداد در سینماتک موزه هنرهای معاصر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، تیرافکن در 12 تیر ۱۳۴۴ از والدینی ایرانی در شهر کربلا در کشور عراق متولد شد. وی در سال ۱۳۶۹ در رشته عکاسی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل گردید و پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان سرانجام در نوزدهم اردیبهشت ۱۳۹۲ برابر با ۹ مه ۲۰۱۳ در سن ۴۷ سالگی در شهر تورنتو در کشور کانادا درگذشت. پیکر او پس از انتقال به ایران یکشنبه 5 خرداد در جوار حرم عبدالعظیم حسنی در شهرری به خاک سپرده شد.

 

آثار صادق تیرافکن در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی، از جمله در تهران، پاریس، تورنتو، نیویورک و بروکسل به نمایش درآمده بود.همچنین وی با حضور در نمایشگاه «هنر مفهومی وهنر جدید» در زمینه ویدئو آرت وچیدمان که در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد نام خود را به عنوان یکی از هنرمندان مفهومی مطرح کرد.

 

وی در بسیاری از آثار خود از تکنیک فتومونتاژ یا فتوکلاژ استفاده می کرد و علاوه بر آن، چیدمان (اینستالیشن)های هنری او نیز در نمایشگاه های مختلف دنیا به نمایش درآمده بود وبرخی از آثار این هنرمند عکاس در مجموعه‌های ثابت موزه‌های مختلفی چون موزه بروکلین نیویورک، موزه بریتانیا و همچنین موزه هنرهای معاصر تهران موجود است.

 

تیرافکن هم‌چنین نمایشگاه‌های متعددی را در گالری‌های مختلف ایران همچون هما، اثر، سیحون، راه ابریشم و ... برگزار کرد.

 

بنابر این گزارش آیین بزرگداشت این هنرمند فقید فردا چهارشنبه 8 خرداد در سینماتک موزه هنرهای معاصر از ساعت 17 تا 19 برگزار می شود. 

 

 

انتهای پیام/ع/ - ب. ب

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.