یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸

علی شاه حاتمی عنوان کرد:

عواید «کودک و خدا» صرف درمان کودکان سرطانی می‌شود

علی شاه حاتمی

سینماپرس-گروه سینما/تهیه کننده فیلم «کودک و خدا» با انتقاد از عدم مشارکت ارگان ها در ساخت این فیلم گفت : عواید این فیلم «کودک و خدا» صرف تامین هزینه درمان کودکان سرطانی می‌شود.

علی شاه حاتمی تهیه کننده فیلم «کودک و خدا» درباره ساخت این فیلم به کارگردنی حمید شاه حاتمی با محوریت موضوع کودکان سرطانی به خبرنگار سینما پرس گفت : پروژه به طور تقریبی در مرحله پیش تولید است اما مشکل بودجه دارد، «کودک و خدا» یک  فیلم جاده‌ای است ، موضوع فیلم در کل ایران می‌گذرد و در هر کدام از شهرها اتفاغی روی می‌دهد . محوریت موضوع داستان کودکان سرطانی است.

 

وی درباره سرمایه گذاران این فیلم تصریح کرد: با شهرداری و چند استانداری برای سرمایه گذاری مذاکراه کردیم اما در حال حاضر تنها بنیاد سینمایی فارابی به عنوان تامین کنند بخشی ازسرمایه فیلم حضور دارد. قرار است فیلم در شهرهای مختلف ضبط شود و تعدد مکان ها درزمان فیلمبرداری تاثیر دارد از این رو هزینه های قابل توجه ای در طول تولید این فیلم وجود دارد.

 

این کارگردان سینمای ایران ادامه داد : عواید این فیلم صرف تامین هزینه درمان کودکان سرطانی می‌شود .تمام درآمدها از قبیل کلیه رایت‌ها و کلیه درآمدهای فروش فیلم قرار است بدون استثنا برای امور خیریه به نفع کودکان سرطانی هزینه شود و قرار است یک کپی از این فیلم را به هر کشوری ارائه دهیم و درآمد فروش فیلم در آن کشور به نفع کودکان سرطانی در همان کشور هزینه شود.

 

وی با انتقاد از هزینه‌های زیادی که برای برنامه هایی مانند سمینارها در کشور خرج می‌شود و به گفته وی سود دهی ندارند اما در این کار مشارکت نداشتند ادامه داد : با این وجود متاسفانه با گذشت چند ماه به غیر از بنیاد سینمایی فارابی هیچ شخص و ارگانی اعلام همکاری نکرده است .  ما تصمیم گرفتیم که کار را خودمان شروع کنیم .

 

وی با اشاره به اینکه این اولین بار است  که در دنیا  که همچین اتفاقی می‌افتد اظهار داشت : مذاکراتی برای جذب سرمایه گذار انجام دادیم اما این پروژه امکان بهره برداری را به هیچ کس نمی‌دهد و برآیند سیاسی برای کسی ندارد . برخی در جاهایی خرج می کنند که به چشم بیاید و گمنام ماندن برایشان ارزش ندارد و این بر خلاف آموزه‌های دینی ما است که اگر کاری را با دست راست انجام می‌دهیم دست چپ نباید از آن با خبر باشد.

 

شاه حاتمی یاد آور شد : ما خیر‌های زیادی داریم  که مدرسه سازی یا کارهای خیریه دیگر انجام می‌دهند و می‌توانند در این موضوع فرهنگی وارد شوند چون برآیندش از ساخت یک مدرسه بیشتر است. در مدرسه عده ای درس می خوانند اما حضور در چنین موضوعاتی می تواند حرکت ایجاد کند .

 

کارگردان فیلم های «ترکش های صلح» و «پرواز مرغابی های» در ادامه گفت :  با توکل بر خدا به این اتفاق بزرگ ورود می‌کنیم این کار نگاه‌ها را در دنیا به سمت ما برمی‌گرداند و ایجاد انگیزه می‌کند .من با احمد میراعلایی مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی صحبت کردم و گفتم نمی‌شود خیلی منتظر ماند، هدف‌ما این است که فیلم آنطور که هست ساخته شود و میخواهیم از تمام هنرمندان دعوت کنیم ، افراد بزرگی هستند که حاضرند در این پروژه همکاری کنند . افرادی همچون شهرداد روحانی در گفتگوهای انجام شده قبول کرد موسیقی متن فیلم را بسازد و در حال حاضر منتظر شروع کار است.

 

این کارگردان سینما در ادامه اظهار داشت : این حرکت انسانی است برخی برای حرکت‌های سیاسی اول صف هستند با این وجود که میان حرکت های سیاسی ناپیدار و این عمل انسانی پایدار تفاوت زیادی است.

 

ایرانی ها در کمک به انسان ها و کار خیر سرآمد هستند و در موضوعات مختلف این امر را نشان داده اند ، می توانند در این کار مشارکت کنند بدون چشمداشت . قرار نیست با این فیلک عکس یادگاری بگیرند. لوکیشن‌های فیلم بازدید شده و در مرحله انتخاب بازیگر هستیم در بحث طراحی صحنه ملک جهان خزاعی پذیرفته و برای صدابرداری با آقای سماک باشی صحبت شده است .

 

زهرا شاه حاتمی و هامون قابچی فیلمنامه «کودک و خدا» را نوشته اند.

 

انتهای پیام/ن/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.