دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

چرا خوانندگان به اجراهای خارجی روی آورده‌اند/9

پدرام درخشانی: شرایط فیزیکی برای برپایی کنسرت در ایران وجود ندارد

پدرام درخشانی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ پدرام درخشانی معتقد است: در ایران امکانات لازم برای برپایی کنسرت کم است و می توان گفت شرایط فیزیکی برای برپایی کنسرت وجود ندارد.

پدرام درخشانی نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «رومی 3» در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: در حال حاضر اجراهای کنسرت چه در تهران و چه در شهرستان ها خیلی بیشتر شده است و گروه های مختلف و خواننده ها در طول سال در زمان هایی که امکان برپایی کنسرت وجود داشته باشد به روی صحنه می روند.

 

وی افزود: اجراهای خارج از کشور نیز کمک خوبی به گروه ها می کند برای بیشتر شناخته شدن و آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با موسیقی و اجراهای ایرانی. از اینرو اجراهای داخلی و خارجی هردو باید در کنار هم وجود داشته باشد.

 

سرپرست گروه موسیقی «رومی 3» در خصوص شرایط برپایی کنسرت در ایران، اظهار داشت: شرایط کنسرت دادن در ایران از لحاظ اقتصادی، بودجه و ... خوب نیست. در اجراهای خارجی شرایط دیگری حاکم است، مخصوصا در زمان فستیوال ها کمک زیادی به هنرمند می شود و گروه ها از شرایط بهتری برخوردارند.

 

وی ادامه داد: ما در طول سال شاهد اجراهای مختلف هستیم و گروه ها با مشکل گرفتن مجوز روبه رو نیستند اگر گروه ها موسیقی و اشعارشان از نظر ارشاد موردی نداشته باشد به راحتی مجوز گرفته و به روی صحنه می روند ولی آنگونه که باید به کیفیت برپایی کنسرت توجهی نمی شود.

 

درخشانی تصریح کرد: شما اگر کنسرت در یک فستیوال خارجی را تجربه کرده باشید متوجه تفاوت اجراهای داخلی و خارجی می شوید. وقتی قرار است در یک فستیوال خارجی کنسرتی برگزار شود از یک سال قبل باید همه چیز مشخص باشد. سالن، اعضای گروه، سازبندی ها، تبلیغات و حتی نوع چیدمان گروه ها روی صحنه باید از قبل مشخص شده باشد ولی در ایران اینچنین نیست به کیفیت کار توجهی نمی شود و امکانات لازم برای برپایی کنسرت وجود ندارد بنابراین می توان گفت شرایط فیزیکی ایران خیلی سخت است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر اجرایی نیازمند نظم است تا با یک کیفیت خوب برگزار شود ولی این نظم متاسفانه وجود ندارد، ما می بینیم یک سالن با 50 نفر اعضای کنسرت به روی صحنه می رود ولی صدابردار هنوز اطلاعی ندارد که این تعداد قرار است روی سن حضور داشته باشند در نتیجه با اختلالات بسیار کنسرت اجرا می شود.

 

انتهای پیام/ص

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.