چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱

توضیح سازمان زيباسازي در خصوص موزه مكتب كمال‌الملك/

موزه مكتب كمال‌الملك با بیش از 120 اثر در باغ نگارستان افتتاح می‌شود

کمال الملک

سینما پرس- گروه هفت هنر/ تاسيس موزه مكتب كمال‌الملك در باغ نگارستان كه به گردآوري آثار استاد كمال‌الملك و شاگردانش در محل باغ نگارستان اختصاص دارد به معناي بازگشايي مدرسه صنايع مستظرفه و فعاليت‌هاي آموزشي در آن نيست.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی سازمان زيباسازي شهر تهران، در هفته جاري خبر احياي مدرسه صنايع مستظرفه با تاسيس موزه مكتب كمال‌الملك از سوي روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران براي اهالي رسانه ارسال شد، در اين خبر آمده است: سازمان زیباسازی شهر تهران که احیای خاطرات هنری شهر تهران و مكان‌های فرهنگی و تاریخی را از وظایف خود می‌داند در یک سال گذشته، با گردآوری آثار کمال‌الملک، شاگردان و اسناد مدرسه صنایع مستظرفه، موزه مکتب کمال الملک را در باغ نگارستان تاسیس خواهد کرد. اين موزه با گردآوری بیش از 120 اثر، از این هنرمند شهیر ایرانی و شاگردان ایشان در باغ نگارستان افتتاح می‌شود.

 

متاسفانه از آنجا كه در اين خبر تاكيد بر «احيا» به معني زنده كردن خاطرات شده، توسط برخي از رسانه‌ها به اشتباه به معني بازگشايي مدرسه صنايع مستظرفه تعبير شده است. اين در حالي است كه سامان زيباسازي مسئوليتي در زمينه آموزش هنر در كشور ندارد و در راستاي ابعاد آموزشي هنر بر اساس نيازهاي خود با مراكز دانشگاهي همكاري مي‌كند.

 

از سوي ديگر باغ نگارستان تهران طي ساليان گذشته نيز دست خوش تغييرات عمده ‌اي شده است و از اساس محل مدرسه صنايع مستظرفه از بين رفته و فقط بخشي از باغ نگارستان باقي مانده است كه سازمان زيباسازي براي زنده نگاه داشتن خاطرات هنري شهر تهران اقدام به  گردآوري آثار كمال‌الملك و شاگردانش به همراه مدارك صنايع مستظرفه در اين محل كرده است.

 

لازم به يادآوري است كه علیرغم گردآوري آثار و آماده سازي باغ نگارستان براي افتتاح موزه كمال الملك در هفته گذشته، با توجه به فعاليت هاي انتخاباتي در شهر تهران، و براي ايجاد نشدن شائبه به منظور فعاليت هاي تبليغاتي، افتتاح اين موزه به پس از برگزاري يازدهمين انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراي شهر تهران به تعويق افتاده است.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.