سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷

«نا» با آهنگسازی مجید درخشانی و تکنوازی شاهو عندلیبی منتشر شد

عندلیبی-درخشانی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ آلبوم موسیقی «نا» با آهنگساز یمجید درخشانی و تکنوازی نی شاهو عندلیبی توسط موسسه فرهنگی و هنری آوای باربد منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی سینما پرس، این آلبوم که شامل نی و ارکستر می شود در یک لوح فشرده که شامل 11 قطعه می شود منتشر شده است.

 

قطعات این آلبوم به ترتیب؛ «غروب چمن»، «نا»، «تکنوازی نی»، «بی من مرو»، «شور کرد»، «رودکی»، «دلی در آتش»، «همایون مرکب»، «ترنجستان»، «تکنوازی نی» و «ساقی» نام دارند. قطعه دوم این آلبوم به نام «نا» به حسین علیزاده و قطعه پنجم به استاد مظهر خالقی تثدیم شده است. قطعه نهم نیز با نام «ترنجستان» به یاد زلزله زدگان بم نواخته شده است.

 

مجید درخشانی آهنگساز این آلبوم در خصوص این کار گفته است: «نا» مجموعه ای از کارهای بی کلام و باکلام است که طی این سال ها ساخته شده و به صورت ارکستر ضبط شده است، با این ویژگی که نقش خواننده یا کلام را ساز «نی» ایفا می کند و به حق می توان گفت در خیلی از قطعات، تاثیرگذاری نی به علت حس و حال نوازنده، سونوریته شفاف و قدرت بیان بالا و نیز نزدیکی با حا ل و هوای اصلی کار به گونه ای قوی و موفق بوده که تاثیرش نه کمتر که بسیار بیشتر از کلام است که آن را مدیون نوازندگی بسیار توانا و پراحساس هنرمند گرامی شاهو عندلیبی می دانم که به بهترین نحو از پس بیان زیر و بم و رمز و راز درونی اثر برآمده است.  

 

در این آلبوم ارسلان کامکار، علی رحیمیان، میثم مروستی، علی جعفری، شاهین فریوسفی، ابراهیم لطفی و سینا جهان آبادی با نوازندگی ویولن، سهراب برهمندی، ارسلان کامکار، میثم مروستی و لعیا اعتمادی با نوازندگی آلتو، کریم قربانی نوازنده ویولنسل، علیرضا خورشیدفر نوازنده کنترباس، ناصر رحیمی نوازنده فلوت، حسین تاجیک و فرشید حفظی فر نوازنده ابوا، مجید درخشانی نوازنده تار، شاهو عندلیبی نوازنده نی، مهرداد ناصحی و سینا جهان آبادی نوازنده کمانچه، جواد بطحایی و محسن پوربخت نوازنده سنتور، شاهو عندلیبی نوازنده دف، نیما سلیمی نوازنده عود و پیمان ناصح پور نوازنده دایره همنوازی کرده اند.

 

آلبوم «نا»؛ نی و ارکستر از نمونه آلبوم های موسیقی بدون کلام است که توسط موسسه فرهنگی و هنری آوای باربد منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.