چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

مهدی دلخواسته عنوان کرد:

سخت‌ترین نوع عکاسی فیلم، کم بودن بازیگر و لوکیشن در فیلم‌های اجتماعی است

مهدی دلخواسته

سینما پرس- گروه هفت هنر/ مهدی دلخواسته از عکاسی فیلم «ملبورن» خبر داد و گفت: من قاطعانه به شما می گویم که سخت ترین نوع عکاسی فیلم، کم بودن بازیگر و لوکیشن در این گونه فیلم های اجتماعی است.

مهدی دلخواسته عکاس سینمایی در گفت و گو با خبرنگار تجسمی سینما پرس، گفت: در حال حاضر عکاسی فیلم سینمایی «ملبورن» به کارگردانی نیما جاویدی و مدیریت فیلمبرداری هومن بهمنش را در دست دارم.

 

وی افزود: این فیلم با دو بازیگر اصلی در یک لوکیشن ثابت فیلمبرداری می شود . بر خلاف این که بسیاری از افراد تصور می کنند عکاسی از این دست فیلم ها آسان و راحت است اما من قاطعانه به شما می گویم که سخت ترین نوع عکاسی فیلم، کم بودن بازیگر و لوکیشن در این گونه فیلم های اجتماعی است. شما مقایسه تصویری بین یک فیلم جنگی و یک فیلم اجتماعی با یک لوکیشن ثابت را انجام دهید، خواهید دید که در کدام یک نقش عکاس بیشتر حس می شود.  بعد از چند روز عکاسی در ترکیب بندی به تکرار می رسید، و این عکاس است که با نبوغ، خلاقیت و مواد لازمی که دارد ( فرم،  فضا، نور و...) بتواند بهترین عکس های فیلم را چه ساختار شکنانه و چه غیر ساختار شکنانه همگام با فیلمنامه ودر جهت فیلم در حافطه بلند مدت مخاطب ثبت کند.

 

ملبورن

این عکاس سینمایی تصریح کرد: همکاری بازیگران این فیلم آقای پیمان معادی و خانم نگار جواهریان با عکس فیلم حکایت از ارتباط حسی بین عکس، عکاس و بازیگران حرفه ای در سینما را تصدیق می کند که مطمئنا اگر این ارتباط نباشد هیچگاه عکس خوبی گرفته نخوا هد شد.

 

وی ادامه داد: نورپردازی پخته و تحسین شده هومن بهمنش در این فیلم نیز از دلایل بهبود عکس های فیلم ملبورن است. ملبورن فیلم بسیار خوبی است و خوشحالم که عکاس این فیلم بوده ام و پیشاپیش می گویم این فیلم ازآن دسته فیلم ها است که همیشه مردم با دیدن یک فریم از عکس های این فیلم یاد خاطرات خوبی در ذهنشان پدیدار می شود و امیدوارم بتوانم نقش اندکی را در بازسازی این خاطرات در آینده داشته باشم. 

 

ملبورن

دلخواسته در پایان خاطر نشان کرد: در آخرذکر یک نکته را لازم می بینم، با جلسات متعدد و گفتمان های فراوانی که با همکار و دوست خوبم آرش صادقی و مشورت با اساتید بزرگ سینما داشته ایم عکاسی سینما را به سمت مستند نگاری بصری (عکاسی  فیلمبرداری) خواهیم برد وانشاالله در فیلم های سینمایی آینده از این مقوله بهره می بریم و امیدواریم موج جدیدی از ثیت تصاویر و مستندات یک فیلم را شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.