جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳

چرا خوانندگان به اجراهای خارجی روی آورده‌اند/11

صادق چراغی: حتی با وجود مشکل اقامت برپایی کنسرت در دیگر کشورها به صرفه‌تر است

صادق چراغی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ سرپرست گروه «ایل» معتقد است: به دلیل اینکه مجوزهای ارشاد ضمانت اجرایی ندارند در نتیجه و با تمام مشکلاتی که برپایی کنسرت در کشورهای دیگر دارد مثل بحث اقامت اما در نهایت برای گروه موسیقی به صرفه تر است.

صادق چراغی آهنگساز، نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «ایل» در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس گفت: در خصوص برپایی کنسرت اگر ارشاد و قضایای صدور مجوز را بررسی کنید می بینید یکی از مشکلات مهم برگزاری کنسرت در ایران بحث مجوز است.

 

وی افزود: متاسفانه مجوزها ضمانت اجرایی ندارند؛ بارها شاهدیم هنرمند و گروه ماه ها تمرین می کنند ولی به راحتی جای دیگر مجوز را لغو می کند و کنسرت بهم می خورد. گروه زمانی را برای تمرینات صرف کرده از طرفی مبلغی را برای تبلیغات هزینه کرده است که هردو را از دست داده و متضرر می شود.

 

این آهنگساز تصریح کرد: مورد دیگر مسائل مالی است که به برگزار کنندگان کنسرت تحمیل می شود، با مشکلات مالی که در این زمینه وجود دارد دیگر انگیزه ای باقی نمی ماند که گروه ها کنسرت برگزار کنند چراکه بار مالی زیادی به هنرمند تحمیل می شود.

 

وی ادامه داد: هزینه ای که بر دوش هنرمند است از هزینه سالن گرفته تا مبلغی که اماکن دریافت می کند خیلی زیاد است، بحث مبالغ سالن ها متفاوت است ولی در کل این میزان نسبت به کنسرتی که برپا می شود اصلا به صرفه نیست.

 

چراغی عنوان کرد: مخاطبان همیشه از کنسرت ها استقبال می کنند، ولی این بالا بودن هزینه ها بر روی قیمت بلیت ها تاثیر می گذارد و مخاطب مجبور می شود رفتن به کنسرت را از سبد خرید خانوادگی خود حذف کند.  

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در همه کشورها امتیازات خاصی برای فعالیت های فرهنگی قائل می شوند ولی در اینجا 70 میلیون نفر رها شده اند. برپایی کنسرت در کشورهای دیگر با برنامه ریزی صورت می گیرد و نسبت به ایران به صرفه تر است می توان گفت، حتی با وجود تمامی مشکلات که اقامت، هزینه سفر و غیره را شامل می شود باز برپایی کنسرت در خارج از ایران صرف بیشتری دارد.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.