یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱

محمدمهدی باطنی:

هر ساز در «بی مِنَّت می» شخصیت خاص خود را نشان می‌دهد

محمد مهدی باطنی

سینما پرس- گروه هفت هنر/آهنگساز و شاعر آلبوم «بی مِنَّت می» از انتشار این اثر خبر داد و گفت: این آلبوم که دومین همکاری من با سینا سرلک است و در آن سازها شخصیت خاص خود را نشان می دهند.

محمدمهدی باطنی؛ آهنگساز، شاعر و نوازنده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: در آلبوم «بی مِنَّت می» سعی کردیم هم مخاطب خاص و هم مخاطب عام با کار ارتباط برقرار کرده و به آن جذب شوند.

 

وی افزود: ویژگی موسیقایی این آلبوم که خیلی مورد استقبال قرار گرفته است این بوده که ما سعی کردیم اشعار آلبوم نزدیکی خیلی زیادی به موسیقی ها و نوع آهنگسازی قطعات داشته باشد، این اتفاق پس از انتشار آلبوم «یکیست» رخ داد که در آن سه قطعه به همراه اشعار خودم کار شده بود و دیدیم که تاثیر خوبی بر کار دارد.

 

این آهنگساز ادامه داد: به دلیل نزدیکی صدای سازهای ایرانی ما تلاش مان را کردیم که هر ساز یک شخصیت و حرکت مجزا داشته باشد و به سمت نوعی هارمونی خاص پیش برود.

 

وی تصریح کرد: در سال های گذشته افرادی چون امیر جاهد، عارف قزوینی و ... را داشتیم که شعر و ملودی را همزمان خلق می کردند که این ویژگی باعث شده کارهای شان تا به امروز ماندگار شده و بر سر زبان ها بماند. این همخوانی خیلی خوب و موثر است، ارتباط بیش از حد شاعر و آهنگساز همچون ارتباطی که بیژن ترقی و معینی کرمانشاهی با علی تجویدی و همایون خرم داشتند یک همدلی و هماهنگی ای ایجاد می کرد که باعث می شد آثار متفاوتی خلق شود.

 

باطنی اظهار داشت: در این آلبوم از آقای سینا سرلک و نوازنده گان این اثر بسیار سپاسگذارم که کمک بزرگی برای موفقیت آلبوم ««بی مِنَّت می» محسوب می شوند. نوازندگانی چون؛ ایرج دشتی زاده نوازنده تار، سینا جهان آبادی نوازنده کمانچه (قطعات بی کلام)، شروین مهاجر نوازنده کمانچه (تصانیف)، مجید محیط نوازنده قیچک باس، مرتضی یگانه راد نوازنده تنبک، پژمان صاعدی نوازنده بم تار و دف، مجید یگانه راد نوازنده سازهای کوبه ای و وفا مصباحی نوازنده نی. خودم نیز نوازندگی سنتور را برعهده داشتم. هماهنگی شاعر، خواننده و آهنگساز خیلی تاثیر گذار است و ما در این آلبوم سعی کردیم این اتفاق رخ دهد که به گفته بسیاری از دوستان به طرز بی نظیری این اتفاق افتاد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: «بی مِنَّت می» دومین آلبوم مشترک من با سینا سرلک پس از «یکیست» بوده که این آلبوم حاصل دوستی چندین ساله و پیوند عمیقی است که بین ما شکل گرفته است. باید تشکر ویژه ای داشته باشم از سینا سرلک و نوازنده ها که همکاری خیلی خوبی در این مجموعه داشتند. من در این اثر سعی کردم از پتانسیل های سینا سرلک به نحو احسن استفاده کنم. هماهنگی شاعر، خواننده و آهنگساز خیلی تاثیرگذار است که ما در این آلبوم سعی کردیم این اتفاق رخ دهد که به گفته بسیاری از دوستان به طرز بی نظیری این اتفاق افتاد.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.