سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳

مستند «سرگردون» وارد شبکه نمایش خانگی شد

سرگردون

سینماپرس-گروه سینما/ تهیه کننده مستند «سرگردون» درباره ورود این مستند به شبکه خانگی گفت: این کار که از امروز به شبکه خانگی آمده است، با هزینه شخصی یک گروه جوان مستندساز که دغدغه فرهنگی داشتند ساخته شده و اگر کمک دوستان هنرمند و همکاری آن ها در این زمینه ها نباشد هیچ کار فرهنگی ای به سرانجام نمی رسد.

صابر امامی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس درباره وضعیت مستند «سرگردون» اعلام کرد: این کار با هزینه شخصی یک گروه جوان مستندساز که دغدغه فرهنگی داشتند ساخته شده و اگر کمک دوستان هنرمند و همکاری آن ها در این زمینه ها نباشد هیچ کار فرهنگی ای به سرانجام نمی رسد.

 

وی در مورد شرایط تولید این مستند عنوان کرد: با توجه به موضوع جنجالی  «سرگردون» ما سختی های زیادی را چه در راه ساخت و چه در راه اخذ مجوز متحمل شدیم. در راه تولید که بسیاری از دوستان محتاطانه عمل کردند و حاضر به همکاری نشدند و من همینجا از کسانی که در تولید این مستند به گروه جوان تولیدکننده آن که دغدغه فرهنگی تنها دلگرمی و منبع انرژی آن ها در طول این کار بود تشکر می کنم.

 

تهیه کننده «سرگردون» درباره شرایط اخذ مجوز مستند ادامه داد: قرار بود این کار بعد از آماده شدن در جشنواره فجر به نمایش دربیاید که به خاطر جنجالی و چالشی بودن موضوعات مطرح شده در آن، مسئولین جشنواره از قبول آن خودداری کردند. ظاهرا در آن موقع معذوریت هایی وجود داشت که چنین کارهایی وارد جشنواره فجر نشوند.

 

وی اضافه کرد: برای دریافت مجوز پخش این مستند هم مشکلات زیادی بر سر راه ما قرار گرفت که نهایتا با پیگیری های زیاد توانستیم مجوز کار را بگیریم. البته قبول کردیم که بخش هایی را که اصلاحیه وارد شده بود حذف کنیم. چند قسمت از مصاحبه ها و چند صحنه از سریال حریم سلطان به طور کلی حذف شد اما تلاش کردیم به کلیت کار آسیبی وارد نشود.

 

پوستر مستند سرگردون

 

امامی در پایان اعلام کرد: این مستند که پخش آن را شرکت «سیما شهر» بر عهده دارد امروز وارد شبکه نمایش خانگی شد و علاقه مندان به این مستند اجتماعی می توانند از تمام مراکز فروش محصولات فرهنگی و فروشگاه ها به تهیه آن اقدام کنند البته شرکت «افق رسانه پاسارگاد» نیز کمک های بسیاری برای تولید این کار کرد.

 

گفتنی ست، در مستند «سرگردون» ستارگان سینمای ایران چون رامبد جوان، اشکان خطیبی، لعیا زنگنه،  مصطفی زمانی، کوروش تهامی، پریوش نظریه در کنار کارشناسی چون فرشته طائرپور، علی معلم و خسرو معتضد حضور دارند و بررسی آسیب شناسانه برنامه های پرمخاطب شبکه های ماهواره ای چون «حریم سلطان» از ویژگی های این مستند است که به جنجالی بودن آن کمک کرده و در پوستر آن به صورت برجسته تری نشان داده شده است.

 

خاطر نشان می شود، دیگر عوامل این مستند به شرح زیر است:کارگردان: سید محمد طادی، دستیار اول کارگردان: نفیسه علوی، مدیر تولید: سید محمدحسین نعمتی، تدوین:محمدرضا مهاجری شیراز،  تصویربردار: هومن خنکدار، صدابردار: علی سرچشمه،مصطفی اسفندیار، مجری طرح: محسن حسن زاده

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.