یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴

در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار و وسایل خوشنویسان/

مدیرکل هنرهای تجسمی: با بررسی وسایل خوشنویسی می توان خلاها را پیدا کرد

اصغر امیرنیا

سینما پرس- گروه هفت هنر/ اصغر امیرنیا گفت: نمایش وسایل خوشنویسی باعث می شود نواقص و خلاهای این وسایل شناخته شوند.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، اصغر امیرنیا، مدیرکل هنرهای تجسمی با اشاره به نمایش وسایل خوشنویسی اساتید در کنار آثار آنها اظهار داشت: نمایش وسایل خوشنویسی در کنار آثار می تواند به دانستن اینکه در گذشته چه امکاناتی وجود داشته و امروزه چه امکاناتی به وجود آمده است، کمک کند و در نتیجه افراد با مشاهده و بررسی آنها می توانند خلاهای وسایل را پیدا کنند.

 

وی در خصوص نمایشگاه آثار و وسایل خوشنویسان معاصر تصریح کرد: ارج نهادن به آثار هنرمندان پیشکسوت باعث فراهم شدن انگیزه برای کسانی می شود که به تازگی در این عرصه قدم می گذارند و این نمایشگاه نشان می دهد که همیشه در روز قلم مردم هنردوست و هنرپرور به کسانی که در احیا و اشاعه این هنر ایرانی قدم بر می دارند، ارج می نهند.

 

امیرنیا تاکید کرد: هنر خوشنویسی تماما از آیات و روایات و سخنان پندآموز بزرگان است و هر کلمه، جمله و بیت شعری انسان را به تفکر و اندیشه وا می دارد.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آثاری که به نمایش درآمده است، باعث می شود که هنرجویان این رشته نسبت به اساتید خودشان و یا امکانات اساتید گذشته آشنایی پیدا کنند.

 

مدیرکل هنرهای تجسمی بیان کرد: با توجه به تعداد علاقمندان و هنرجویان رشته خوشنویسی و استقبال جامعه ایرانی از این هنر، امیدوارم این نمایشگاه باعث شود که در سایر رشته های هنرهای تجسمی نیز اینگونه نمایشگاه ها ایجاد شود و علاقمندان بتوانند گذشتگان را بشناسانند و راهشان را ادامه دهند.

 

گفتنی است، نمایشگاه آثار و وسایل خوشنویسان معاصر کشور با حضور حسین سیفی، مدیرعامل بنیاد رودکی؛ اصغر امیرنیا، مدیرکل هنرهای تجسمی و جمعی از مدیران و اساتید برجسته خوشنویسی نظیر غلامحسین امیرخانی، کیخسرو خروش، محمدحسین عطارچیان، غلامرضا مشعشعی، مهدی فلاح، لواسانی و جهانگیر نظام العلما افتتاح شد و همه روزه تا 19تیرماه از ساعت 10 تا 19 آماده بازدید علاقمندان است.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.