سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷

روی نت های تازه/

نای جان و نوای یاران، خواب خورشید را راوی شدند

آلبوم خواب خورشید

سینما پرس- گروه هفت هنر/ آلبوم موسیقی «خواب خورشید» با موسیقی میدیا فرج نژاد و خوانندگی علی بختیار توسط موسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی سینما پرس، این آلبوم که با اجرای گروه سواران با موسیقی میدیا فرج نژاد و آواز علی بختیار تهیه و تولید شده است با نگاه به موسیقی اقوام ایران در ساختار موسیقی اصیل به گوش مخاطبان می رسد.

 

«خواب خورشید» شامل 11 قطعه می شود که این قطعات به ترتیب «آوای مهاجر»، «صنما» با غزلی از حافظ، «نازنین» با شعری از ه. الف. سایه، «تکنوازی تار»، «بر بال ققنوس»، «باده نوشین» با شعری از مولانا، «ای سرنوشت» با شعری از فریدون مشیری، «دیر است و دور نیست»، «جان و جهان» با شعری از مولانا، «آواز چه سازم» با شعری از ه. الف. سایه و «سرو آزادی» با شعری از ه. الف. سایه نام دارند.

 

همنوازان این اثر گروه سواران میدیا فرج نژاد نوازنده تار و بم تار، رابعه زند نوازنده قانون، شروین مهاجر نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو و کامران منتظری نوازنده تنبک. نوازندگان میهمان نیز علی پژوهشگر نوازنده عود، محسن پوربخت نوازنده سنتور، نوید دهقان نوازنده کمانچه، همایون نصیری نوازنده سنج و دمام، سینا ممتحن نوازنده گیتار آکوستیک و گیتار باس، پاشا هنجنی نوازنده نی، سعید بهرامی نوازنده عود، زکریا یوسفی نوازنده دف و بندیر و آریا فرج نژاد نوازنده کوزه هستند.

 

میدیا فرج نژاد آهنگساز اثر در خصوص این آلبوم نوشته است: موسیقی اصیل ایران زمین از دیرباز پیوندی ناگسستنی و کم نظیر با موسیقی مقامی مان داشته است و هرچه بیشتر به رپرتوار موسیقی اصیل می نگریم، بیشتر به نقش موسیقی مقامی اقوام ساکن در ایران زمین در شکل دهی یه پایه های ردیف موسیقی ایرانی پی می بریم. در خواب خورشید تلاش بر این بود که هرچه بیشتر از قابلیت موسیقی اقوام ایران در ساختار موسیقی اصیل استفاده کنیم. موسیقی بی بدیل و شگرفی که از نگاه اینجانب مورد کم توجهی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.