جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹

روی نت های تازه/

حافظ و شاملو «چون رقص آب» شدند

آلبوم چون رقص آب

سینما پرس- گروه هفت هنر/ آلبوم موسیقی «چون رقص آب» با آهنگسازی عیسی غفاری و خوانندگی علی زند وکیلی و زهره قلی پور توسط موسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی سینما پرس، این آلبوم به آهنگسازی عیسی غفاری و خوانندگی علی زندوکیلی و زهره قلی پور با اشعاری از حافظ و احمد شاملو منتشر شده است.

 

«چون رقص آب» شامل 6 قطعه می شود که این قطعات به ترتیب «آواز» با شعر (در اندرون من خسته دل...) حافظ، «روزگار غریبی ست نازنین» با شعر احمد شاملو، «تار» از ماهور صغیر تا دشتی، «هیچ»، «در قفل در کلیدی چرخید» با شعر احمد شاملو و «بهشت» هستند.

 

نوازندگان این آلبوم علی رضا دریایی با نوازندگی کمانچه، ویلن، ویلن آلتو، کیارمین محمدنژاد با نوازندگی سنتور و عیسی غفاری با نوازندگی تار، تار باس و نقاره هنرنمایی کرده اند.

 

عیسی غفاری آهنگساز این آلبوم متولد 1361 شهرکرد است. وی دارای فوق لیسانس نوازندگی موسیقی ایرانی از دانشگاه هنر تهران است. در کارنامه هنری این هنرمند آهنگسازی آلبوم «وابات» با موسیقی بختیاری و آلبوم «شب و روز» با تکنوازی تار به چشم می خورد، همچنین تالیف کتاب های «موسیقی سوگ در ایل بختیاری» و  «درآمدی بر نوازندگی تار و سه تار». وی مجموعه شعر «هرچه دست جنباندم نایستاد، "من" بود» را نیز منتشر کرده است.

 

گفتنی است، آلبوم موسیقی «چون رقص آب» توسط موسسه فرهنگی هنری باربد منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد.  

 

انتهای پیام/ص

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.