یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳

سیامک آقایی: در «نقش مستوری» بداهه نوازی کرده ام

سیامک آقایی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ سیامک آقایی از مراحل آماده سازی آلبوم «نقش مستوری» خبر داد و گفت: این آلبوم شامل بداهه نوازی های من می شود.

سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده سنتور در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: کماکان تکنوازی هایم ادامه دارد و این آلبوم از جمله کارهای تکنوازی من است که شامل بداهه نوازی های شخصی در آواز کرد بیات و آواز ابوعطا می شود.

 

وی افزود: «نقش مستوری» توسط شرکت هنری «گوشه» که شرکتی متعلق به خودم است منتشر و روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد. این اثر به همراه آلبوم «سفر سنتور» که آن نیز مجموعه ای شامل دونوازی است آماده انتشار می شود.

 

سیامک آقایی

 

این نوازنده در پایان از کار بر روی چند آلبوم با حضور خوانندگان جوان و سرشناس کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: جزئیات انتشار و چگونگی این آثار در پاییز به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

گفتنی است؛ سیامک آقایی متولد ۱۳۵۲ اهواز، نوازنده سنتور و سازهای سنتی ایرانی است. وی علاوه بر عضویت در گروه عارف و سرپرستی گروه سنتورنوازان، در پروژه‌های موسیقی جادهٔ ابریشم به سرپرستی یو یو ما  و اطلس نیز عضویت دارد. او نواختن سنتور را ابتدا نزد رویا حلاج در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران آغاز کرد و سپس برای گسترش حیطهٔ نوازندگی و آموختن ظرایف موسیقی از اساتیدی چون مسعود شناسا، حسین ملک، پرویز مشکاتیان، محمدرضا لطفی، ناصر فرهنگ‌فر، فرامرز پایور، مجید کیانی و رامبد صدیف استفاده کرد. او دانش‌آموختهٔ رشته موسیقی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. همچنین نزد موسیقیدانان دیگری چون فرهاد فخرالدینی، محمدرضا درویشی، تقی بینش و محمدتقی مسعودیه نیز تلمذ کرده‌است. وی از سال ۱۳۷۵ تاکنون در دو زمینهٔ موسیقی محلی ایران و مکاتب سنتورنوازی به گردآوری اطلاعات پرداخته‌است. حاصل کار او در زمینهٔ نخست گردآوری آرشیو صوتی و تصویری و فرهنگ واژگان و سازهای رایج در موسیقی شمال خراسان با همکاری سازمان میراث فرهنگی کشور است. او سلسله بحث‌هایی دربارهٔ مکتب‌های سنتورنوازی و ساختارشناسی نوازندگی با همکاری برنامهٔ نیستان در رادیو فرهنگ اجرا کرده‌است. سیامک آقایی در زمینهٔ موسیقی مقامی نیز فعالیت‌هایی انجام داده و علاوه بر این‌ها در زمینهٔ ساخت ساز هم تجربیاتی دارد که به عنوان مثال به ساخت ساز «قیچک بم» می‌توان اشاره کرد که در آخرین کنسرت پرویز مشکاتیان از آن استفاده شد. او همچنین به آموزش ردیف موسیقی ایرانی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پرداخته‌است.

 

این آهنگساز و سنتورنواز در عرصهٔ کنسرت‌های خارجی نیز فعالیت‌هایی داشته که می‌توان به کنسرت او با «یو یو ما» در پروژه راه ابریشم اشاره کرد. کنسرت‌های متعدد با گروه آفتاب، پروژهٔ جادهٔ ابریشم و گروه اطلس در نیویورک، واشنگتن، دانشگاه‌های برکلی و UCLA، سیاتل، دالاس، لوس‌آنجلس، شیکاگو، هامبورگ، لیون، پاریس، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان، دمشق، حلب داشته‌است.

.

انتهای پیام/ص/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.