چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹

فیلم‌هایی که در جشنواره کودک امسال خواهید دید

فیلم های جشنواره کودک

سینماپرس- گروه سینما/ هفت فیلم از میان فیلم هایی که احتمالا در بیست و هفتیمن دوره از جشنواره کودک حضور خواهند داشت در جشنواره سی و یکم فجر نمایش داده شده اند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان همچون سال های گذشته قرار است در مهر ماه برگزار شود و طبق هر سال برخی از کارگردانان درصدد حضور در این جشنواره هستند و فیلم هایی هم برای آن ساخته شده است.

 

برخی از فیلم هایی که درخواست حضور برای شرکت در جشنواره کودک امسال را داشته اند برای اولین بار در جشنواره فجر سی و یکم نمایش داده شده اند که از میان آن ها می توان به فیلم های زیر اشاره کرد.

 

او خوب سنگ میزند

 

«او خوب سنگ می‌زند»:

 

«او خوب سنگ می‌زند» به کارگردانی سید هادی محقق و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری روایت گر داستان زندگی نوجوانی به اسم بردو است که پدر خود را از دست داده و به همراه برادر و مادرش زندگی می‌کند. بردوی نوجوان به‌علت مریضی مادرش و برای سر و سامان دادن به زندگیشان در پی طلب پدر مرحومش راهی سفری می‌شود. این سفر در زندگی او باعث رخ دادن اتفاقات و حوادثی می‌شود.

 

احمد درخشان، ساعد سهیلی، داوود عین‌آبادی، سمیه سیروس‌مقدم، ارجاسب احدی، مهیار آبروان، مهتاب دستکزن، احمد جوشن، سید جلیل علوی، سید محمد علی حاج پور و قربان نجفی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

آفتاب مهتاب زمین

 

«آفتاب، مهتاب، زمين»:

 

«آفتاب، مهتاب، زمين» ملودرامی اجتماعی با مایه‌های دینی است به کارگردانی و تهیه کنندگی علی قوی تن که به روایت زندگی دختر دانشجویی می پردازد که بخشی از خاطرات کودکی خود را مرور می‌کند.

 

در این فیلم صدف بهشتي، مهسا معرفتي، حسين محمديان، شادي محمدپور، محمود مرتضايي، توحيد رستمي به ایفای نقش پرداخته اند.

 

فیلم تابستان طولانی

 

«تابستان طولانی»:

 

داستان «تابستان طولانی» درباره سال‌های اولیه جنگ تحمیلی علیه مردم ایران است. روستایی دورافتاده در جنوب خراسان که تمامی مردان آن برای حفظ کیان این مرز و بوم به جبهه می‌روند و تنها کودکان، زنان و پیرمردان در روستا باقی می‌مانند. حسن پسر بازیگوش 10 ساله گمان می‌کند آن تابستان بدون پدر بهترین تابستان عمرش خواهد بود و...

 

این فیلم به کارگردانی علی خزاعی‌فر و تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی از تولیدات ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز خراسان رضوی بوده که در ژانر کودک و نوجوان و با دست مایه قرار دادن روزهای حماسه و دفاع مقدس و با گویش مشهدی تولید شده است.

 

حسین طاهری، کیوان صباغ، روشنک سه قلعه‌گی و امیرحسین رفیعا در نقش حسن، بازیگران «تابستان طولانی» هستند.

 

دل بیقرار

 

«دل بیقرار»:

 

«دل بیقرار» به کارگردانی قربان محمدپور داستان خواهر و برادري است كه بر اثر وقوع زلزله رودبار يكديگر را گم مي كنند و دست تقدير براي آنها وقايع ناخواسته اي را رقم مي زند.

 

سپيده پهلوان زاده،  كوروش تهامي، نازنين فراهاني، فرهاد جم، شهره قمر، جهانبخش سلطاني و سيامك اشعريون از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 

«افسانه سرزمین گوهران»:

 

«افسانه سرزمین گوهران» ساخته مجید شاکری اثری پویانمایی است که در خلاصه داستان آن آمده: «آریو» پسر بچه بازیگوش و کنجکاوی است که همراه مادر و تنها خواهر خود در سرزمینی به نام گوهران زندگی می کند او در کارگاه تنها دیگ‌ساز معروف شهر که به کچل‌دیگی شهرت دارد، به شاگردی مشغول است.

 

 

قصه اصلی فیلمنامه «افسانه سرزمین گوهران» روایت کودکانه زندگی پرماجرای انسان از هبوط تا عروج است و این ممکن نیست جز به خرد، که آریو قهرمان اصلی ماجرا با تمام شیطنت و بازیگوشی های کودکانه اش با استفاده از خرد خود و با ایثار از جان گذشتگی بردیوهای شرور پیروز می شود.

 

عوامل تولید این فیلم عبارتند از مجید شاکری: کارگردان،محمد برومند، سالار خزائی، محمد نجاتی، نغمه ثمینی و علی ثمینی طراح استوری برد،  فیلم نامه نویسان: آرمان آرین،موسیقی: هومن نامداری.

 

فیلم تنهای تنهای تنها

 

«تنهای تنهای تنها»:

 

«تنهای تنهای تنها» اولین فیلم سینمایی احسان عبدی پور است که در جشنواره سی و یکم فیلم فجر با استقبال بالای مخاطبان همراه شد.

 

این فیلم به تهیه‌ کنندگی ادریس عبدی‌پور و با بازی علیرضا فرهومند ساخته شده و داستان پسری است که در روستای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر با پسر روسی از خانواده مهندسان نیروگاه دوست می ‌شود و اتفاقات جدیدی رقم می ‌خورد. این فیلم غرور ملی و روحیه صلح‌طلبی ایرانیان را نشان می ‌دهد.

 

عملیات مهد کودک

 

«عملیات مهدکودک»:

 

فیلم سینمایی «عملیات مهد کودک» به کارگردانی فرزاد اژدری روایتگر چند کودک است که برای جلب توجه والدینشان دست به کار بزرگی می زنند. بخش‌هایی از این فیلم به صورت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای تولید شده است.

 

در این فیلم علیرضا خمسه، اکبر عبدی، شمسی فضل‌اللهی، رویا شریف، حسام نواب صفوی، سروش صحت، مریم سعادت، فرزاد حسنی، بهنوش بختیاری، لیلا بلوکات، نرگس محمدی، شبنم فرشاد ، آفاق بهشتی، ژاکلین آواره، اصغر کردبچه، علی اسکندری، مرضیه اکبرنژاد، مجید مختارپور، طوفان مهردادیان، نفیسه قدرتی به همراه بازیگران خردسال کیمیا حسینی، مبیناسادات آتشی، ساینا اژدری، ایلیا مجیدی، دانیال ابوطالب، یاس نوروزی و امیرمحمد ولی‌پور و با حضور امیر حسین رستمی نقش آفرینی می‌کنند.

 

 

علاوه بر این فیلم هایی هم در طی سال گذشته طول شده اند که قرار است برای اولین بار در جشنواره فیلم و کودک نمایش داده شوند که از آن جمله می توان به این فیلم ها اشاره کرد.

 

ویشکا آسایش در فیلم نیکان و بچه غول

 

«نیکان و بچه غول»:

 

«نیکان و بچه غول» به کارگردانی رحمان رضایی و تهیه کنندگی حبیب اللهیاری داستان پسر بچه ای به نام نیکان را روایت می کند که به همراه خانواده خود برای تفریح به دامنه کوه دماوند می روند، اما نیکان به درون چاهی می افتد و با دنیایی اسرارآمیز مواجه می شود.

 

رامبد جوان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، علیرضا خمسه، انوشیروان ارجمند، اسدا... یکتا و هنرمند خردسال علی خلج امیرحسینی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

 

تتل و راز صندوقچه

 

«تتل و راز صندقچه»:

 

«تتل و راز صندقچه» را وحید گلستان کارگردانی کرده و مهران احمدی، علیرضا خمسه، حدیث فولادوند، حسن معجونی، رضا فیض نوروزی، نادر سلیمانی، علی ابوالحسنی و غزل ذوالفقاری به عنوان بازیگر در آن حضور دارند.

 

فیلمنامه فیلم «راز صندوقچه» که در ژانر کودک و با فضای فانتزی است، بطور مشترک توسط وحید گلستان و منصور غلامی نوشته شده است و موضوع آن هم درباره بزغاله‌ای است که با اشتباه خود موجب بروز یک‌سری مشکلات برای خود و دیگران می‌شود و تنها کسی که می‌تواند این مشکلات را برطرف کند، خودش است.

 

این فیلم مخصوص کودکان ۷ تا ۹ ساله است که به همراه موسیقی ارکسترال آماده شده است و سعید هاشمی تهیه کننده آن است.

 

بچگیتو فراموش نکن

 

 «بچگیتو فراموش نکن»:

 

 

فیلم سینمایی «بچگیتو فراموش نکن» به کارگردانی جلال فاطمی و تهیه‌کنندگی محمد حسن نجم با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده و اکبر عبدی، فرهاد آئیش، بهاره رهنما، بهنام تشکر، مجید شهریاری، مهران رنجبر، مهران رجبی، مریم سلطانی، مائده طهماسبی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کودکان دلشان می‌خواهد بزرگ شوند، بزرگتر‌ها دلشان می‌خواهد کودک باشند. اما اگرحواسشان باشد به همه هر جایی که هستند خوش می‌گذرد.

 

 

«سفر زمان» به کارگردانی امیرشهاب رضویان، «کودک و خدا» به کارگردانی حمید شاه حاتمی و «شیرین قناری بود» به کارگردانی داود توحیدپرست از جمله فیلم هایی هستند که شنیده می شود در جشنواره کودک امسال حضور خواهند داشت.

 

«شیرین قناری بود» که سومین فیلم داود توحید‌پرست است از مضمونی ورزشی برخوردار بوده و به دخترانی که علاقمند به حضور در ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات فوتبال هستند می‌پردازد.

 

 در این فیلم بازیگرانی چون سعیده رودبارکی، نگین معتضدی، شهراد وثوقی، پردیس افکاری، مجید حاجی‌زاده، فریبا شاهسون، حمید شریف‌زاده، نازنین پیرکاری، سحر افتاده، هلیا امامی، الهه فشاری، پریسا محبی، نوشین غریبی، مریم مرزبان، علی حمودی، جاسم کرار و امید علومی در آن نقش آفرینی می‌کنند.

 

فیلم «کودک و خدا» داستانی واقعی از زندگی یک بازیگر تئاتر بازمی گردد که مبتلا به سرطان می شود و در طول درمان چالش بزرگی در زندگی اش رخ می دهد که به دلیل این چالش با همسرش تصمیم می گیرند برای روحیه دهی به کودکان ایرانی مبتلا به سرطان نمایش اجرا کنند.

 

زهرا شاه حاتمی و هامون قابچی فیلمنامه «کودک و خدا» را نوشته اند اما هنوز عوامل این فیلم مشخص نشده اند. با توجه به دریافت پروانه ساخت به زودی عوامل فیلم را معرفی می کنیم. تمام تلاش ما این است که «کودک و خدا» برای جشنواره فجر آماده شود.

 

«سفر زمان» داستان پسر بچه ای به نام امیر را روایت می کند که در بین وسایل پدرش یک چراغ جادو پیدا می کند. امیر که از رفتارهای ضعیف پدر در مقابل دیگران ناراحت است، با کمک غول چراغ جادو به آینده می رود و خود را می بیند که در مقابل دیگران همانند پدرش ضعیف است و در می یابد که ریشه مشکل عدم اعتماد به نفس پدرش که به او منتقل شده در دوره ی کودکی پدرش است، پس با کمک غول به زمان گذشته می رود و در روزی که پدرش در مقابل زورگویی دو نفر از همکلاسیهایش دارد کوتاه می آید، او را تشویق به مقاومت می کند و با پیروزی پدر، از زمان گذشته به حال بر می گردد و با پدری شجاع و موفق روبرو می شود.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.