سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰

مشکل صدای سریال‎های مناسبتی ادامه دارد/

یک دقیقه سکوت برای سریال مادرانه

مهدی سلطانی در  مجموعه تلویزیونی«مادرانه» به کارگردانی جواد افشار

سینماپرس - گروه تلویزیون/ شب گذشته هنگام نمایش سریال تلویزیونی مادرانه برای مدت زمانی حدودا یک دقیقه ای صدای سریال به طور کامل قطع شد. این اتفاق پیش از این نیز در هنگام پخش یکی از قسمت های سریال دودکش به شکلی دیگر رخ داده بود.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، دوشنبه بیست و چهارم تیرماه هنگام پخش قسمت ششم سریال مادرانه، هنگام نزاع اردلان تمجید و همسر سابقش در لابی هتل، صدای سریال قطع شد و مخاطبان از شنیدن جزئیات این دعوا محروم شدند. البته پس از گذشت یک دقیقه دوباره صدا وصل شد. 

 

به گفته محمد رضا شفیعی تهیه کننده این سریال، نسخه ارائه شده سریال به پخش، مشکلی نداشته و ایراد پیش آمده از پخش تلویزیون بوده است. این سریال همچنان در حال تصویربرداری است و تا چند روز آینده این بخش از کار به صورت کامل به پایان می رسد. 

 

شنبه شب هنگام نمایش قسمت سوم سریال دودکش نیز مشکلی در صدای این سریال بروز پیدا کرد که باعث شد در چند صحنه صدای بازیگرها همراه با اکوی زیاد پخش شود. با توجه به حساسیت تلویزیون در چنین مواردی، علت پخش این صدای معیوب مورد سوال خبرنگار ما از عوامل این سریال قرار گرفت. محمدصادق آذین مدیر تولید این سریال در گفتگو با خبرنگار ما دررابطه با این مشکل گفت: علیرضا علویان صداگذار این سریال فردی بسیار حرفه ای است که بعد از پیش آمدن این مشکل در صدا نیز بسیار ناراحت شد. ما معمولا سریال را در همان روز پخش به شبکه تحویل می دهیم و آنها پس از کنترل صدا و تصویر، بخش های مورد نظرشان برای حذف را به ما اعلام می کنند و بعد مجدد به ما تحویل می دهند تا آنها را از فیلم خارج کنیم و نسخه نهایی را به شبکه تحویل دهیم ولی به علت فشردگی زیاد در برنامه ریزی های ما و اعلام حذفیات در دقیقه ۹۰ برای حذف یک سری از صحنه ها، بازبین تلویزیون متوجه اشکال به وجود آمده نشد. 

 

وی در ادامه افزود: کار صدا گذاری و مونتاژ به صورت جداگانه در دو استودیوی متفاوت صورت می گیرد که نوار اصلی در واحد مونتاژ قرار دارد، هنگام میکس کردن صدا در زمان خروجی کشیدن، گاهی صدای مونتاژ شده با صدایی که روی فیلم مونتاژی از قبل قرار داشته و فیلم با آن صدا مونتاژ شده ادغام می شود و در یکی دو پلان صدای قبلی روی صدای جدید شنیده می شود که سبب می شود صدا اصطلاحا اکو شود. در سریال دودکش دوستان زحمت کش ما در تدوین و مونتاژ به صورت شبانه روز مشغول به کار هستند و نهایت تلاش خود را می کنند تا بهترین کیفیت را به مردم عزیز ارائه دهند اما گاهی این اتفاقات در سختی ها و فشردگی های که یک کار مناسبتی دارد از دید همه حتی بازبین ها پنهان می ماند.

 

 

انتهای پیام/ن/ب/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.