جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

محمد صادق آذین مدیر تولید سریال دودکش:

تا پیش از پخش «دودکش» اطلاعی از مشارکت یک بانک در ساخت سریال نداشتم

سریال دودکش

سینماپرس - گروه تلویزیون/ محمد صادق آذین مدیر تولید سریال تلویزیونی دودکش در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، با اشاره به تلاش شبانه روزی گروه سازنده این سریال تلویزیونی گفت: «تا پیش از پخش قسمت اول این سریال، اطلاعی از حضور یک بانک در مقام اسپانسر این سریال نداشتم.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، مشکلات مالی تلویزیون در ماههای اخیر سبب شده تا شبکه های تلویزیونی برای ساخت سریال به دنبال جذب مشارک کننده مالی ـ اسپانسر ـ باشند. چندی پیش مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس عنوان کرد تلویزیون دچار بحران مالی است و اگر تهیه کننده ایی با خود پول بیاورد ما از او استقبال خواهیم کرد.سریال تلویزیونی دودکش که این روزها از شبکه یک سیما در حال پخش است، با مشارکت یکی از بانک های خصوصی ساخته شده است و تهیه کننده آن «زینب تقوایی» در اولین تجربه تلویزیونی خود ساخت این سریال را مقابل دوربین برده است.اطلاع از میزان مشارکت نهادها و بنگاه های اقتصادی در تولید چنین آثاری موضوعی بود که باعث شد خبرنگار ما برای پی گیری آن با تهیه کننده سریال دودکش تماس بگیرد اما تماس های مکرر به نتیجه ای نرسید. 

 

«محمد صادق آذین» یکی از مدیران تولید قدیمی و با سابقه سینمای ایران و تهیه کننده چند فیلم سینمایی همچون: «اسب»در گفت و گو با خبرنگار ما درباره میزان سرمایه گذاری بانک پارسیان در ساخت سریال دودکش اظهار کرد: من زمانی که تیتراژ را دیدم تازه فهمیدم که سریال «دودکش» اسپانسر دارد ولی تا کنون هیچ پولی دریافت نکرده ایم، من بعد از این همه سال کار نگران پول خودم نیستم اما تیم حرفه ایی را با قرارداد آورده ایم که در آخر این تیم حرفه ایی نباید ناراضی بروند.

 

 

 

دودکش

 

تیمی که به اعتبار محمد حسین لطیفی دور هم جمع شد...

این مدیر تولید باسابقه در ادامه درباره چگونگی پیشبرد پروژه «دودکش» اضافه کرد: من وقتی یا علی می گویم تا پایان کار می ایستم. از طرفی روزی که شروع به ساخت سریال کردیم محمد حسین  لطیفی و سابقه کارش را می شناختم اما با زینب تقوایی آشنا نبودم بعد که وارد کار شدم ماندم تا کار را به بهترین شکل به اتمام برسانیم. من صبر ایوب دارم و سعی می کنم خیلی چیزهای حاشیه ایی آزاردهنده برایم مهم نباشد، اخلاق حرفه ایی می گوید که کار در درجه اول مهم است. ما قرار است پروژه ایی با عنوان «دودکش» را بالا ببریم و نباید کم فروشی کرد. اگر فشاری هم سر این کار وارد باشد مردم که گناهی ندارند. صاحب کار مردم هستند، آنها پول و مالیات دادند و می خواهند کار خوب ببینند.

 

آذین در ادامه درباره نحوه تعامل با زینب تقوایی که در این حرفه تهیه کننده ای جوان محسوب می شود عنوان کرد: من خیلی دوست ندارم در مورد این مسئله صحبت کنم. به طور کل آدم های نسل ما که سال ها کار کردیم خیلی سن و سال کسانی که تازه وارد این حیطه می شوند برایمان مهم نیست. به نسل جوان باید بهای کار کردن داد، همه از روز اول استاد نیستند اما چقدر خوب است که نسل جوان پله پله تجربه به دست آورد و بالا بیاید. بدون داشتن تجربه کسی نمی تواند به سرعت متخصص شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا زینب تقوایی به تماس های رسانه ها پاسخ نمی دهد گفت: تهیه کننده جوان سریال «دودکش» فکر می کند همه قصد دشمنی با او دارند. اما در نهایت کار ما نیازمند همکاری با خبرنگاران و شفافیت در عملکرد است هرچند که گاهی به ضررمان تمام شود.

 

وی درباره میزان سرمایه گذاری اسپانسرینگ بانک پارسیان اظهار کرد: من زمانی که تیتراژ را دیدم تازه فهمیدم که سریال «دودکش» اسپانسر دارد ولی تا کنون هیچ پولی دریافت نکرده ایم، من بعد از این همه سال کار نگران پول خودم نیستم اما تیم حرفه ایی را با قرارداد آورده ایم که در آخر این تیم حرفه ایی نباید ناراضی بروند.

 

آذین در پاسخ به این پرسش که تهیه کننده چقدر با خود سرمایه آورده است؟ بیان کرد: من اصلا اطلاعی از این مسئله ندارم، خیلی امین زینب تقوایی نبوده ام و نیستم. ایشان خیلی سر پروژه حضور نداشتند. من هم نه پرسیدم نه دنبالش رفتم. آدم هایی که ریش و مویشان سفید شده کمی دلنازک می شوند و نیاز به احترام دارند. من چهل و اندی سال سابقه کار دارم و می دانم برای این که سیستم به هم نریزد اگر دستوری غلط باشد هم به آن گوش می دهم. در نهایت نیز هیچ گاه عوامل پشت صحنه دیده نمی شوند. کسی هیچ گاه نمی گوید آذینِ نوعی چقدر سر این کار اذیت شد و یا دست شما درد نکند که تا انتها پای کار ایستادید.

 

محمد صادق آذین با اشاره به این مسئله که خیلی علاقه ایی به تهیه کنندگی ندارد گفت: من مناسبات تلویزیون را نمی شناسم. وقتی می پذیرم که تهیه کننده پروژه ای باشم، اگر شده خانه خود را بفروشم می فروشم تا مدیون کسی نباشم و حق آدم ها ی زحمت کش را بدهم.

 

گفتنی است آذین تاکنون مدیریت تولید فیلم ها و سریال های مختلفی همچون: ایستگاه متروک، واکنش پنجم، فرش باد، رای باز، درباره الی، محاکمه در خیابان، یوسف پیامبر،راند هفتم، زمهریر، گراند سینما و... را به عهده داشته است. 

 

انتهای پیام/ن/ب/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.