چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳

«بهمن فرمان آرا» به تماشای «مثل آب برای شکلات» نشست

بهمن فرمان آرا

سینما پرس – گروه هفت هنر/ بهمن فرمان آرا، کارگردان صاحب نام سینمای ایران، روز گذشته، 25 تیرماه، به تماشای نمایش «مثل آب برای شکلات»، به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی، نشست.

به گزارش سینما پرس، اجرای سه شنبه- 25 تیرماه-  نمایش «مثل آب برای شکلات» به بهمن فرمان آرا تقدیم و به رسم معمول هر شب، یک شیشه ترشی تیتا (شخصیت نمایش) از سوی رویا نونهالی به این کارگردان سینما اهدا شد.


 اجرای نمایش «مثل آب برای شکلات» اثری از گروه «تی توک» بندرعباس از 16 تیرماه در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر آغاز شده و تاکنون برخی از اهالی هنر و قلم همچون نجف دریابندری (مترجم و نویسنده)، مسعود فروتن (کارگردان تلویزیون) و ... از آن دیدن کرده اند.


این اثر، که براساس رمان لورا اسکوئیل(نویسنده امریکای جنوبی ) است، با کارگردانی ابراهیم پشت کوهی برای اجرا در صحنه بازنویسی شده و علاوه بر رویا نونهالی، که به عنوان مهمان، بازیگر گروه تئاتر «تی توک» بندرعباس شده، محمد سایبانی، مریم نحوی،الهام اسکندری، ماندانا لیاقت، فاطمه جعفری، یاشار محسنی، امیرعلی سی سی پور، معصومه آقابیگی و علیرضا سرحدی در آن نقش آفرینی می کنند. بهرنگ عباس پور آهنگساز این نمایش است و حسین اصیلی به عنوان خواننده و محمدحسین داستان و ایمان رضایی به عنوان نوازنده در این نمایش حضور دارد. همچنین پیمان بخشی طراح نور آن است.


 اجرای «مثل آب برای شکلات»به کارگردانی پشت کوهی برآمده از کارگاه آموزشی این کارگردان با هنرجویان بندرعباس است و درهمان فضای قبلی دیگر آثارش با رویکردی به رئالیست جادویی و بر اساس تلفیق دو فرهنگ، جنوب ایران و آمریکای لاتین، اجرا می شود. صحنه اصلی نمایش فضای یک آشپزخانه است و این فضا به گونه ای طراحی شده تا تمام حس‌های تماشاگر همچون حس بویایی و چشایی همراه با حس شنوایی و دیداری به کارگرفته شود.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.