چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲

مجید درخشانی خبر داد:

تور کنسرت‌های گروه «خورشید» در قالب یک آلبوم منتشر می‌شود

مجید درخشانی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ مجید درخشانی از تولید آلبومی شامل اجراهای گروه «خورشید» به همراه ارکستر زهی کلاسیک خبر داد و گفت: این آلبوم حاصل تور کنسرت های گروه است.

مجید درخشانی آهنگساز، نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «خورشید» در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: از عید به این طرف با گروه خورشید 10 – 12 اجرا در شهرهای مختلف چون کردستان، یزد، پاوه، اصفهان، زنجان، قائم شهر و غیره برگزار کردیم که در این اجراها مجتبی عسگری از خوانندگان جوان و بسیار توانا و از شاگردان استاد شجریان به عنوان خواننده گروه را همراهی می کرد. کنسرت های موفقی بود که حاصل آن مجموعه آلبومی است که به همراه ارکستر زهی کلاسیک و گروه «خورشید» به خوانندگی مجتبی عسگری آماده انتشار می شود.  

 

وی افزود: آلبوم شامل یکسری قطعات گروه می شود که در حال حاضر مشغول ضبط آنان هستیم. چهار تصنیف دارد که همگی با ارکستر بزرگ اجرا شده اند با اشعاری از سایه، اوستا، مولانا و یک شعر جدید که بر روی یکی از قطعات ساخته شده است. قطعات ضربی و ساز و آواز هستند به همراه قطعه «خروش» که برای اولین بار با ارکستر بزرگ اجرا می شود. «خروش» قطعه بی کلامی است که با آواز آقای عسگری خوانده می شود. این قطعه ریتم متحرکی دارد که در ابتدا آرام شروع می شود و بعد تحرک پیدا می کند و در اوج خوانده می شود.  قطعه «خروش» اولین بار است که به این شکل اجرا و منتشر می شود.

 

درخشانی در پایان خاطر نشان کرد: هنوز نامی برای این آلبوم در نظر گرفته نشده است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این آلبوم مهرماه منتشر و راهی بازار موسیقی کشور می شود.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.