شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸

فیلم زندگی‌نامه قهرمان مبارزه با سرطان ساخته می‌شود

لانس آرمسترانگ و بن فاستر

سینما پرس- گروه سینما/ فیلم زندگی‌نامه لانس آرمسترانگ با بازی بن فاستر در نقش این قهرمان دوچرخه سواری و کارگردانی استفان فریرز ساخته می‌شود.

به گزارش سینما پرس، بن فاستر؛ بازیگر فیلم‌های سینمایی «۳:۱۰ دقیقه تا یوما» (۳:`۰ to Yuma)، «مکانیک» (The Meachanic) و «پیغامبر» (The Messenger) برای بازی در نقش لانس آرمسترانگ با مسئولان سازنده فیلم زندگی‌نامه این قهرمان دوچرخه سواری در حال انجام مذاکرات نهایی است.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، استفان فریرز؛ کارگردان نامزد جایزه اسکار فیلم سینمایی «ملکه» (The Queen) ساخت فیلم زندگی‌نامه لانس آرمسترانگ را برعهده دارد و این فیلم سینمایی ماجرای مبازه این قهرمان دوچرخه سواری با سرطان در میانه دهه ۱۹۹۰ میلادی را به تصویر می‌کشد.

 

همچنین جان جاج نیز فیلمنامه این فیلم سینمایی را می‌نویسد و تیم بوان و اریک فلنر نیز تهیه‌کنندگان این پرژه هستند.

 

این فیلم سینمایی سومین پروژه‌ای است که درباره زندگی این دوچرخه سوار معروف ساخته می‌شود، به طوری که استودیوهای «برادران وارنر» و «پارامونت» نیز مشغول تولید فیلم سینمایی درباره لانس آرمسترانگ هستند.

 

لانس ادوارد آرمسترانگ در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۱ میلادی  در تگزاس آمریکا به دنیا آمده است. وی فاتح هفت دوره مسابقات «تور دو فرانس» و قهرمان عرصه نبرد با سرطان است. لانس آرمسترانگ در سال ۱۹۹۶ میلادی مبتلا به سرطان پیش رونده در ناحیه ریه و مغز می‌شود، اما سر تسلیم در مقابل آن فرود نمی‌آورد و تصمیم می‌گیرد با بیماریش مبارزه کند و آن را به افتخار آمیزترین فرصت و بهترین رویداد زندگیش تبدیل کند. او پس از یک سال نبرد مداوم با حریف سرسختی همچون سرطان، در سال ۱۹۹۷ به تیم ملی دوچرخه سواری آمریکا پیوست و از سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ افتخار کسب قهرمانی مسابقات «توردو فرانس» را از آن خود کرد.

 

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا در گزارشی یک هزار صفحه‌ای لانس آرمسترانگ را متهم کرد که پیچیده ترین و حرفه ای ترین دوپینگ تاریخ ورزش را انجام داده است. گزارش آژانس ضد دوپینگ آمریکا شامل شهادت با قید سوگند بیست و شش نفر- از جمله پانزده نفر هم تیمی های سابق او بود. در پی این اتهام فدراسیون بین‌المللی دوچرخه سواری، با تایید محرومیت های آژانس ضد دوپینگ آمریکا، آرامسترانگ را تا آخر عمر از فعالیت‌های مرتبط با دوچرخه سواری محروم کرد و تمام عنوان‌های او را پس گرفت و اعلام کرد که تمامی عنوان‌های که این اسطوره‌ی بزرگ دوچرخه‌سواری از ژانویه سال ۱۹۹۸ میلادی به بعد کسب کرده، به خاطر استفاده‌ پیگیر از مواد انرژی‌زا از درجه‌ی اعتبار ساقط است.

 

آرمسترانگ پس از انتشار گزارش آژانس ضد دوپینگ آمریکا، اظهارنظری نکرد، اما از ریاست بنیاد خیریه سرطان «لایو استرانگ» استعفا داد و در این باره گفت: برای حفظ بنیاد از هرگونه آثار منفی ناشی از جنجال های حرفه دوچرخه سواری من، تصمیم گرفتم از ریاست بنیاد سرطان کناره گیری کنم.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.